מהבוקר: 15 שריפות בעוטף; כוחות כיבוי אש באוגדת עזה תוגברו

טרור הבלונים לעבר יישובי עוטף עזה נמשך גם היום. מפקד האוגדה הוסיף פלוגה לסייע במאמצי הכיבוי. מפקד פיקוד דרום הגיע לסייר בגזרה. ראש המועצה האזורית אשקלון: "ההיסטוריה חזקה מכל בלון"

זמן צפייה: 03:06

המתיחות בדרום: טרור בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה נמשך גם היום (חמישי), ו-15 שריפות כבר פרצו בדרום משעות הבוקר. מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, קיים הערכת מצב עם הכוחות הפרוסים במרחב העוטף וסייר בשטח. הוחלט על הגברת הכוחות בגזרה על מנת לסייע במאמץ.

בתוך כך, מפקד פיקוד דרום, הרצי הלוי, הגיע לסיור בקיבוץ יד מרדכי בעקבות התגברות הפרחת הבלונים בשבוע האחרון. בסיור הוא נפגש עם ראש המועצה האזורית חוץ אשקלון, שציין כי "ההיסטוריה של המועצה האזורית חוף אשקלון חזקה יותר מכל בלון". היישובים שלנו מאורגנים, מלוכדים ומוכנים לכל תרחיש. ארגוני הטרור צריכים לדעת שאף פעולה מצידם לא תשבור את רוחנו האיתנה. הם ימשיכו לירות ולשרוף ואנחנו נמשיך לשתול, לבנות ולצמוח".

במקביל, עובדי ויערני קק"ל ירדו ליערות על מנת לסייע ולמזער את הנזקים הקשים בעקבות ריבוי מוקדי השריפות.

לכתבות נוספות בנושא >>
בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף גם הלילה בעזה

בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

מהבוקר: 24 שריפות בעוטף; סוכלו הברחות עשרות אלפי בלונים לעזה

שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה
שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה | צילום: צוות מטעי השקמה

במהלך הלילה מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו פעם נוספת יעדים של חמאס ברצועת עזה. זאת, בשל המשך טרור בלוני התבערה כאשר אתמול פרצו 24 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלונים.

בין היתר, הופצצו מתחם של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ קיבל את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים והורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת, בתום התייעצויות ביטחוניות שקיים אמש.