דרום ירוק: כך משתקם עוטף עזה מנזקי שריפות הבלונים

הירידה במספר הבלונים ששוגרו לישראל השנה, לצד שיפור שירותי הכבאות באזור, צמצמו ב-97% את שטחי הטבע שעלו באש. "לא יעזור כלום – הטבע פשוט מנצח"

זמן צפייה: 02:51

עוטף עזה נצבע בשבועות האחרונים בצבע החורף שלו, והשנה בצל ההסדרה – הירוק של מרבדי הדשא והאדום של פריחת הכלניות העונתית משכיחים את השחור שצבע את האזור בתקופת בלוני התבערה. ב-2018 פרצו באזור 1,700 שריפות ששרפו 34 אלף דונמים, אך השנה נרשמה ירידה דרסטית של 97%, ורק 45 שריפות ששרפו 2,500 דונמים, פרצו כתוצאה מבלוני התבערה.

הירידה במספר הבלונים ששוגרו לעבר ישראל היא לא הסיבה היחידה לפריחה המחודשת בעוטף. אוגדת עזה פיתחה מענה ייחודי לכיבוי השריפות בגזרה, שצמצם במידה ניכרת את הנזק.

"הטבע פשוט מנצח, לא יעזור כלום. לא העפיפונים ולא הבלונים ולא השריפות", סיפר אוראל נמסוט, שנסע השבוע במסלולי האופניים שבשמורת בארי – ש-80% ממנה נשרפו ב-2018. "הטבע בסופו של דבר משקם את עצמו, הכל כמו חדש – כאילו לא נשרף פה כלום".

עוד בחדשות 13:

דיווח: הפלגים הפלסטיניים בעזה החליטו לשוב להסלמה עם ישראל

בפעם השלישית בתוך יממה: בלוני נפץ אותרו בעוטף עזה

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס בצפון הרצועה

שמורת בארי
שמורת בארי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, אותר צרור בלונים מחובר למטען נפץ בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב. חומר הנפץ התפוצץ סמוך לקב"ט שהגיע למקום, אך לא גרם לו לפגיעה גופנית. זאת הפעם השלישית ביממה האחרונה שבה אותרו בלוני נפץ בעוטף עזה, לאחר שבשעות הבוקר ואתמול אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.

ברקע ירי הרקטות לישראל אתמול דיווח עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה החליטו לשוב להסלמה. זאת, לטענת הגורם שמסר את הדיווח, מאחר שישראל מתמהמהת ביישום הבנות הרגיעה שעליהן הוחלט עם המתווך המצרי.

לפי הדיווח, משלחת ביטחונית מצרית הייתה אמורה להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע שעבר - אך בואה נדחה. המשלחת המצרית הייתה אמורה לדון עם חמאס על מחירי הסחורות הנכנסות לרצועה ממצרים. הגורם הוסיף כי ישנה מתיחות בין חמאס למצרים, על רקע הביקורים של משלחות הפלגים הפלסטיניים באיראן, שבו השתתפו בין היתר אסמאעיל הנייה וזיאד אל-נחאלה.

צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול
צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול | צילום: בטחון שדה

אתמול, כאמור, נורו ארבע רקטות לעבר ישראל - לאחר שלושה שבועות שבהם לא נורתה אף רקטה מעזה. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נחתו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, אך היו נפגעים בנפש. לא נגרם נזק לרכוש.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אמש כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי.