בשל פעילות מצרית: בעוטף עזה מתלוננים על קליטה סלולרית משובשת

ביישובי הדרום טוענים כי קהיר מגיבה להפרעות רשת מצד ישראל – וגורמת לשיבושים יזומים. משרד התקשורת: "פועלים בתיאום עם צה"ל על מנת לאתר את מקור ההפרעות"

הגבול עם מצרים - מתוך כתבה במגזין על התושבים במקום
הגבול עם מצרים - מתוך כתבה במגזין על התושבים במקום | צילום: חדשות 13

תושבי עוטף עזה מדווחים כי מאז אתמול (שבת) בערב, הם חווים שיבושים קשים בקליטה הסלולרית באזור, ולא מצליחים לבצע שיחות. לטענתם, ככל הנראה מדובר בהפרעה יזומה מכיוון מצרים – כתגובה לשיבושים של חברות ישראליות ברשת המצרית.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע החלו להתקבל דיווחים הן של אזרחים והן מחברות הסלולר על שיבושים קשים באזור הדרום בדגש על יישובי העוטף, הן בתקשורת סלולרית והן הפרעות גלישה. מבדיקה ראשונית עולה כי מקור ההפרעה ככל הנראה נמצא מחוץ לתחומי מדינת ישראל, משרד התקשורת פועל בתאום עם צה״ל על מנת לאתר את מקור ההפרעות".

עוד בחדשות 13:

בזמן ביקור נתניהו: צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון

במסגרת פרויקט "עצים נגד טילים": בעוטף נאלצו לשלם על ההשקייה

"מזניחים אותנו": הקשישה מהעוטף שלא זכאית למיגון בגלל 200 מטר

הגבול עם מצרים - מתוך כתבה במגזין על התושבים במקום
הגבול עם מצרים - מתוך כתבה במגזין על התושבים במקום | צילום: חדשות 13 צילום מסך

בשנה שעברה התרחשו הפרעות דומות כתוצאה מהלחימה האלקטרונית של הצבא המצרי בדאע"ש. התושבים המיואשים לא הצליחו להוציא שיחות במשך ימים, וקיבלו הודעות באיחור רב. מירב כהן, המתגוררת בקיבוץ עין השלושה, אמרה ב"חמש עם רפי רשף": "אנחנו מנותקים מהעולם. אי אפשר לחיות ככה, אני לא יכולה לתקשר עם הילדים או לבצע את העבודה שלי".

כהן סיפרה על אחת הבעיות המרכזיות הנובעות מחוסר הקליטה הסלולרית: "ביום שבת הייתה חדירה באזור של שני פלסטינים. במהלך האירוע נשמעו פיצוצים והבנו שיש פעולות צבאיות, אך כשצוות החירום היישובי ניסה להעביר הודעה לתושבים הוא לא הצליח וההודעה הגיעה לבסוף רק אחרי שעתיים". כהן הוסיפה כי "אם היינו צריכים להיכנס למרחבים המוגנים או להזמין אמבולנס זה יכול היה להסתיים אחרת".

כהן אמרה כי פנתה לרשויות ולמועצה המקומית אך היא לא קיבלה תשובות מספקות. "אמרו לי שזו שיטת לחימה של הצבא המצרי נגד דאע"ש. אני מבינה את החשיבות של לחימה נגד הארגון, אבל אני תמהה שמעצמה תקשורתית כמו ישראל לא מצליחה למצוא פתרון", אמרה.