מכה לתושבי העוטף: תקציב צוותי החירום היישוביים יקוצץ ב-50%

משרד הרווחה, שסיפק עד כה חצי מהמימון, הודיע לרשות החירום הלאומית כי יפסיק להעביר את חלקו בתקציב השנתי של 5 מיליון שקלים. המשמעות: פעילות הצוותים היישובים תצומצם משמעותית

זמן צפייה: 01:38

המתיחות בדרום: משרד העבודה והרווחה שיגר בחודש שעבר מכתב לראש הרשות לחירום לאומית, כי לא ישתתף בתקציב צוותי החירום היישוביים בעוטף עזה. עד כה, התקציב בגובה 5 מיליון שקלים הועבר באופן על ידי משרד הרווחה ומשרד הביטחון, ומשמעות השינוי תהיה קיצוץ של 50% בתקציב, ופגיעה משמעותית בפעילות הצוותים היישוביים.

"בהיעדר תקציב מתאים יהיה עלינו לצמצם את פעילות החירום היישובית בעוטף, בהתאם לתקציב שתעמידו", כתב מנכ"ל משרד הרווחה, אביגדור קפלן, החתום על המכתב.

מכתב משרד הרווחה לרשות החירום הלאומית בנושא הצוותים היישוביים
מכתב משרד הרווחה לרשות החירום הלאומית בנושא הצוותים היישוביים | צילום: חדשות 13

בעוטף עזה מבהירים, שגם בשנים קודמות משרד הרווחה לא העביר את התקציב לפעילות הצחי והם נאלצו לממן זאת מהתקציב המוגבל של מרכזי החוסן: ״הגיע הזמן שמשרד הרווחה יקח אחריות ובשנת 2020 יעביר תקציב מסודר לצוותי החירום היישובים״.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: תקציב פעילות צוותי החירום אושר בדומה לתקציב השנה הקודמת, כאשר המימון מתחלק שווה בשווה.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: מימון צוותי חירום היישוביים הוא תפקידה של רשות החירום הלאומית, ומומן על ידה לאורך שנים. המשרד השתתף בתקציב לשנה אחת והודיע לרשות שב-2020 יהיה עליה לחזור לממן את כל הפעילות – כפי שהיה בעבר.

בחודש שעבר החזירו מאות רכזי ביטחון יישוביים (רבש"צים) ברחבי הארץ למשרד הביטחון את הרכבים בהם פעלו - כחלק מהמחאה על תנאי העסקתם ובדרישה משר הביטחון נפתלי בנט לפעול בעניינם.

רכבו של יניב יפרח, הרבש''ץ שהחזיר את רכבו | צילום: חדשות 13

"הרבש"צים לא יכולים לבצע את תפקידם כאשר משרד הביטחון ממשיך בהתעלמותו המופגנת מהם ולא מוכן ולו לשבת ולדבר איתם", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם המאבק. "הרכזים מתנצלים בפני התושבים, אך משרד הביטחון יודע כבר זמן רב על המצוקה - ומתעלם. על כן, כל האשמה היא על משרד הביטחון והעומד בראשו נפתלי בנט".

מחאת הרבש''צים בעוטף עזה
מחאת הרבש''צים בעוטף עזה | צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית

עוד נאמר בהודעה כי בשבוע הבא יחזירו כלל הרבש"צים את נשקיהם האישיים, ולאחר מכן יצאו להשבתה כוללת - עד שיעקבלו מענה לבקשותיהם. ראובן שדור, רבש"צ היישוב תקוע וחבר ועד הרבש"צים הארצי, אמר כי מדובר ב"צעד מתבקש לאור הפקרות משרד הביטחון כלפינו".