צה"ל תקף ברצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל ויורטו

לאחר שפרצו 42 שריפות בעוטף, חיל האוויר תקף מטרות חמאס. זמן קצר לפני כן, שתי רקטות נורו לעבר שטח ישראל וככל הנראה נפלו בשטח פתוח ברצועה. בהמשך נשמע צבע אדום בכיסופים

זמן צפייה: 01:28

המתיחות בדרום: בתגובה להמשך טרור בלוני התבערה - צה"ל תקף הערב (חמישי) מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו בין היתר אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון חמאס. זמן קצר לאחר מכן שתי רקטות נורו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל וצבע אדום נשמע בכיסופים. הן יורטו ע"י כיפת ברזל.

מוקדם יותר הערב, שתי רקטות שוגרו מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל - ונפלו ככל הנראה בשטח הרצועה. מצה"ל נמסר כי כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד, על פי הנדרש. נבדק האם השיגורים חצו לשטח ישראל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

טרור הבלונים נמשך: מהבוקר – 28 שריפות בעוטף עזה

בתגובה לבלוני התבערה: טנקים תקפו עמדות חמאס ברצועת עזה

שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה
שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה | צילום: קק''ל

במהלך הלילה, דובר צה"ל אישר הלילה כי טנקים תקפו עמדות תצפית של חמאס ברחבי רצועת עזה, בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. זאת לאחר שאתמול פרצו 28 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת הבלונים. על פי דיווחים פלסטיניים, לא היו נפגעים בתקיפת צה"ל.

במקביל, סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון פיגוע, סמוך לכפר דיר אבו משעל שביהודה ושומרון. הכוח זיהה חוליית מחבלים שנשאו חומרים המשמשים להצתת בקבוקי תבערה והניחו צמיגים, כדי להבעירם ולפגוע בכלי רכב אזרחיים שנעו על בכביש סמוך. הלוחמים ירו לעבר המחבלים, שניים מהם נמלטו ואחד נפגע ומת מפצעיו לאחר מכן.

בתוך כך, על רקע האיומים בישראל לשוב לסיכולים הממוקדים ברצועת עזה אמר היום מקור צבאי פלסטיני לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי חמאס העביר מסר לישראל, לפיו סיכולים ממוקדים הם "הכרזת מלחמה" והוסיף כי ארגון הטרור "ישרוף את תל אביב באלפי טילים".

כמו כן, מקור אחר בחמאס אמר לעיתון כי "הדיונים על רגיעה, אותם מובילים המצרים, נמשכים למרות שהמשלחת הביטחונית המצרית עזבה". עוד מסר הגורם כי "חמאס העבירה מסר כי אינו מעוניין כעת בעימות צבאי, אך עקשנותה של ישראל עלולה להוביל לכך". נוסף על כך, העיתון דיווח כי השגריר הקטרי לרצועת עזה, מחמד אל-עמאדי הביע נכונות להאריך את תשלום המענק לתושבים הפלסטינים בשישה חודשים נוספים.