חזרה חלקית לשגרה בדרום: כבישים נפתחו - תנועת הרכבות חודשה

במועצה האזורית אשכול בוטלה ההנחייה להישאר סמוך למרחבים מוגנים, אך עדיין אין אישור להתכנסויות בשטח פתוח ועבודות חקלאיות מאושרת החל מ-3 ק"מ מהגבול בלבד. הלימודים בעוטף אינם מתקיימים

זמן צפייה: 00:58

מתיחות בדרום: לאחר שאתמול נורו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום, כל הכבישים שהיו חסומים נפתחו הבוקר (שלישי) לתנועה ותנועת הרכבות חודשה. כמו כן, במועצה האזורית אשכול ביטלו את ההנחיה להישאר בסמיכות למרחבית מוגנים.

עם זאת, בהוראת פיקוד העורף, לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובי עוטף עזה. עדיין אין אישור להתכנסויות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ועבודות חקלאיות מאושרות החל מ-3 ק"מ מהגבול בלבד. פארק הבשור והגן הלאומי אשקלון ישארו סגורים גם היום.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בוקר מתוח בדרום: 65 אלף תלמידים בעוטף עזה יישארו היום בבית

הרמטכ"ל: "לא ברור אם הסבב כעת לקראת סיום – או בדרך למערכה"

כך השתמש הג'יהאד בתקרית הדחפור – כדי לתרץ את הירי לעוטף

הסלמה בדרום
הסלמה בדרום | צילום: רויטרס

אמש, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטרי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה נסגר לחלוטין.

אתמול בערב נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. זוהתה נפילה אחת בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".

בתקשורת הפלסטינית דווח שבכיר בפלגי ההתנגדות ברצועה מסר כי "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לאפשר למתווכים המצרים הזדמנות לקבע את הסכם הפסקת האש. פלגי ההתנגדות יעקבו מקרוב אחר ההתפתחויות בשטח כדי להעריך עד כמה ישראל מחויבת לתנאי הפסקת האש".

נפילת רקטה בגן שעשועים בשדרות
נפילת רקטה בגן שעשועים בשדרות | צילום: ניר נוסוייב

מקורות פלסטיניים מסרו לאל-ג'זירה: "מאשרים כי הושגה הפסקת אש הדדית בין צה"ל לרצועת עזה".

דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האיסלאמי, מסר לאתר "ערבי 21": "אנחנו מוכנים להפסיק את הלחימה בתנאי שבישראל יפסיקו לתקוף ברצועה, יפתחו את המעברים ויפסיקו את מדיניות החיסולים הממוקדים בכל מקום. תגובתנו הייתה יכולה להסתיים הלילה, אבל הכיבוש לא הבין נכון את המסר שלנו והמשיך לתקוף ברצועה בצורה שהחזירה אותנו שוב לכרוניקה של סבב לחימה".