בוקר מתוח בדרום: 65 אלף תלמידים בעוטף עזה יישארו היום בבית

למרות הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש, באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובי האזור לא יתקיימו לימודים. הצירים בעוטף נפתחו. מרחב הדיג ברצועה וכן מעברי הגבול עם עזה - סגורים

זמן צפייה: 01:10

לאחר יום קרב שבמהלכו נורו לעבר יישובי העוטף קרוב למאה רקטות, נשמר במהלך הלילה (שלישי) השקט בדרום לאחר הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש בין צה"ל לפלגים ברצועת עזה.

עם זאת, בהוראת פיקוד העורף, לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובי עוטף עזה. החל מהשעה 8:00 הצירים בעוטף עזה נפתחו ותנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון שבה לסדרה. במועצה האזורית אשכול בוטלה ההנחיה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים, ואושרו עבודות חקלאיות במרחק שלושה קילומטרים מהגבול. ההתכנסות בשטח פתוח עדיין אסורה.

לעוד כתבות בנושא:

כך השתמש הג'יהאד בתקרית הדחפור – כדי לתרץ את הירי לעוטף

גורמים בקבינט: "ההתנהלות סביב גופת המחבל – תקלה מבצעית"

הירי לדרום נמשך; גם מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

אמש, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטרי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה נסגר לחלוטין.

אתמול בערב נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. זוהתה נפילה אחת בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".

בתקשורת הפלסטינית דווח שבכיר בפלגי ההתנגדות ברצועה מסר כי "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לאפשר למתווכים המצרים הזדמנות לקבע את הסכם הפסקת האש. פלגי ההתנגדות יעקבו מקרוב אחר ההתפתחויות בשטח כדי להעריך עד כמה ישראל מחויבת לתנאי הפסקת האש".

הסלמה בדרום
הסלמה בדרום | צילום: רויטרס

מקורות פלסטיניים מסרו לאל-ג'זירה: "מאשרים כי הושגה הפסקת אש הדדית בין צה"ל לרצועת עזה".

דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האיסלאמי, מסר לאתר "ערבי 21": "אנחנו מוכנים להפסיק את הלחימה בתנאי שבישראל יפסיקו לתקוף ברצועה, יפתחו את המעברים ויפסיקו את מדיניות החיסולים הממוקדים בכל מקום. תגובתנו הייתה יכולה להסתיים הלילה, אבל הכיבוש לא הבין נכון את המסר שלנו והמשיך לתקוף ברצועה בצורה שהחזירה אותנו שוב לכרוניקה של סבב לחימה".

מוקדם יותר התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לסבב ההסלמה: "אני לא בטוח שהאירוע שאנו חווים ב-24 השעות האחרונות לקראת סיום או אם הולכים למערכה". את הדברים אמר בערב הוקרה לחיילי מילואים.

כוחות המשטרה בגן השעשועים בו נפלה הרקטה
כוחות המשטרה בגן השעשועים בו נפלה הרקטה | צילום: דוברות המשטרה

"צה"ל עומד ומגן על עם ישראל. אנו נמצאים במצב שברירי, ובמהרה ניתן להימצא במבצע", הרמטכ"ל הוסיף. "אין לי שום כוונה להפחיד, לא לשם אנחנו הולכים ב-24 שעות הקרובות, אבל חלק מהמבצעים ומהמלחמות שעברנו התחילו כך, מהסלמה כמו שאנחנו חווים".

קודם לכן, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מסרה כי הארגון סיים את התגובה הצבאית על התקרית שלשום בגבול הרצועה. בהודעה נכתב כי "אנו מבטיחים לעם הפלסטיני שנמשיך להגיב על מעשי הכיבוש נגד בני עמנו". במקביל, מסרו גורמים פלסטיניים כי הג'יהאד האסלאמי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

גורם ביטחוני מסר: "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מיידית. אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום. בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".