לאחר שלא קודם: הרמטכ"ל הודיע לתא"ל עופר וינטר על שחרורו

הרמטכ"ל הלוי הודיע לתת-אלוף עופר וינטר על שחרורו מצה"ל - זאת לאחר שלא קודם בסבב המינויים האחרון. עוד שני קצינים - תת-אלוף יניב אלאלוף ותת-אלוף יורם כנפו - יפרשו גם כן

זמן צפייה: 01:33

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הודיע היום (רביעי) לתת-אלוף עופר וינטר כי ישוחרר מצה"ל - זאת לאחר שלא קודם בסבב המינויים האחרון.   מדובר צה"ל נמסר כי "בימים האחרונים ובהמשך להחלטות שהתקבלו על מינויים במטה הכללי, הרמטכ"ל שוחח עם תא"ל וינטר והודיע לו שייצא לפרישה".

בנוסף, הרמטכ"ל שוחח עם תת-אלוף יניב אלאלוף ותת-אלוף יורם כנפו, ראש מטה אגף כוח האדם - והודיע להם על מהלך דומה. "הרמטכ"ל הודה לקצינים על תרומה משמעותית לביטחון המדינה ועשייתם רבת השנים", נמסר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף ואמר כי הצעד לשחרור וינטר "מנוגד לנורמות המקובלות בצה"ל - והוסיף כי מדובר ב"שערורייה. בניגוד לחלק מקצינים המטה הכללי - וינטר לא נושא באחריות ל-7 באוקטובר". עוד אמר ליברמן, כי "מדובר בקצין עתיר זכויות. דבר אחד בטוח: אם הוא היה מפקד פיקוד דרום ב-7 באוקטובר - המחדל הנורא לא היה מתרחש במשמרת שלו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט "ההתנהלות הרשלנית וחסרת האחריות שלו - לוותר על קצין מצטיין ומוערך כמו עופר וינטר - היא המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו והמחדלים במשך כל החודשים האחרונים".