הותר לפרסום: שני לוחמי יחידת מגלן נפלו בקרב בח'אן יונס

מניין החללים בקרבות בעזה מאז החל התמרון הקרקעי עלה ל-229: רס"ל עדי אלדור, בן 21 מחיפה, ורס"ל במיל' אלון קליינמן, בן 21 מתל אביב, נהרגו אתמול מפגיעת נ"ט בדרום הרצועה. שני לוחמים נוספים מיחידת הקומנדו נפצעו קשה בדרום הרצועה. אביו של רס"ל אלדור: "הילדים שלנו נלחמים ונהרגים בשביל החטופים, לא יכולים להפקיר אותם"

זמן צפייה: 04:02

אחרי הבשורות המשמחות על חילוץ שני חטופים במבצע צבאי ברפיח, דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני) את שמותיהם של שני לוחמי יחידת הקומנדו מגלן שנפלו אמש מפגיעת טיל RPG בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה: רס"ל עדי אלדור, בן 21 מחיפה, ורס"ל במיל' אלון קליינמן, בן 21 מתל אביב.

עוד הותר לפרסום כי שני לוחמים נוספים מיחידת מגלן נפצעו קשה בקרב בדרום הרצועה, וכן נמסר מדובר צה"ל כי חייל מילואים ממפקדת 'עוצבת בני-אור' (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ.

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 566 חללי צה"ל, מתוכם 229 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402121050' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='אביו של רס"ל אלדור: "הילדים שלנו נלחמים ונהרגים בשביל החטופים"' poster='' kid='1_ntlm86i3' duration='155']

לירון אלדור, אביו של עדי, אמר הבוקר לחדשות 13: "הילדים שלנו נלחמים ונהרגים כי הם חושבים שהמלחמה צודקת. הם נהרגים בשביל החטופים. המשפחות האלה גרות שם כי המדינה שלחה אותם, החיילים שירתו שם כי אנחנו שלחנו אותם. גם לשמוח במסיבה מותר במדינת ישראל. אנחנו צריכים להחזיר אותם. שאף חיילת, חטוף, קורבן של הזוועה הזאת - לא יהיה לשווא".

"קיבלנו בשורות נהדרות היום על החילוץ", הוסיף האב השכול, "צריך להמשיך בכוח במו"מ, לא לפלג, לא להשמיץ מנהיגים בעולם. זה בעוכרינו. לחזק את כל מי שיכול. אחרי שהם יחזרו - אז נסגור חשבון עם מי שצריך, לא על גב שלהם. זה לא הזמן. הזמן הוא להחזיר. לעזוב את הטוויטר והרעל. הם אנשים טובים שמגיע להם לחזור הביתה, זה הבית שלהם. לא יכולים להפקיר אותם, הם לא נטל".

רס"ל עדי אלדור
רס"ל עדי אלדור | צילום: דובר צה"ל

פרופ מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, התייחס למותו של רס"ל אלדור, בנו של רופא בבית החולים: "משפחת רמב"ם קיבלה הבוקר בעצב רב את הבשורה הנוראה על נפילתו בקרב של עדי אלדור ז"ל, לוחם מגלן. הידיעה על מותו של עדי ז"ל, בנו של ד"ר לירון אלדור, רופא רמב"ם, ונכדו של פרופ' יוסף איצקוביץ, שהיה מנהל מחלקה בכיר ברמב"ם ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל - שוברת את ליבנו".

רס"ל במיל' אלון קליינמן
רס"ל במיל' אלון קליינמן | צילום: דובר צה"ל

במרכז הרפואי וולפסון בחולון ספדו לרס"ל קליינמן, בנו של מנהל מחלקת העיניים בבית החולים: "משפחת המרכז הרפואי וולפסון אבלה וכואבת את נפילתו בטרם עת של גיבור ישראל, רס"ל במיל' אלון קליינמן, בנו אהובו של פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת העיניים בביה"ח וולפסון. אלון, זכרו לברכה, לוחם בסיירת מגלן, נהרג בקרבות העזים בחאן יונס כאשר לחם למען מדינת ישראל וביטחון תושביה. יהי זכרו ברוך. הנהלת המרכז הרפואי וולפסון, עובדי ועובדות ביה"ח, חבריו וחברותיו של פרופ' קליינמן לעבודה, כולנו אבלים ביחד עמו ושולחים תנחומים למשפחת קליינמן היקרה".

פרופ' גיא קליינמן, אביו של אלון, סיפר הבוקר לחדשות 13: "הוא ואחיו התאום ארז הוקפצו ב-7 באוקטובר, ומאז לחמו לפעמים ביחד בעזה. דיברנו איתם מעט, הם גם לא יצאו הרבה. בשבת שעברה אלון יצא הבייתה ופתאום סיפר ושיתף בדברים שעברו אליו שם, זה היה מפתיע. כל הזמן אומרים שאיבדנו את הכי טובים, זו כבר קלישאה, אבל אלון באמת היה הכי טוב בשבילי. חכם, צנוע עם מלא תכנונים לעתיד. הוא השתחרר מהקבע במהלך המלחמה אבל לא היה מוכן לעזוב את הצוות שלו ונשאר שם. הוא חלם לטוס וללמוד הנדסת חשמל".

סמ"ר (מיל') חנן דרורי, הלוחם שנפטר מפטרייה מזהמת לאחר שנפצע בעזה
סמ"ר (מיל') חנן דרורי | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי נקבע מותו של סמ"ר במיל' חנן דרורי, בן 26 מהיישוב פסגות שבבנימין, לוחם בחפ"ק סמח"ט, עוצבת 'חצי האש' (551), שנדבק בפטרייה מזהמת לאחר שנפצע בלחימה ברצועת עזה מפגיעת טיל אר-פי-ג'י לפני כחודשיים. הוא קיבל בבית החולים תרופה נסיונית שהגיעה מחו"ל, אך היא לא הועילה. זהו המקרה השני של לוחם צה"ל שנפטר כתוצאה מפטרייה שנדבק בה לאחר שנפצע בעזה.