חייל צה"ל השליך אבנים בחזרה על מפרי סדר בכפר בשומרון • תיעוד

בסרטון שהופץ, נראה לוחם סיירת גולני זורק אבנים על פלסטינים, לאחר שאלו יידו לעברו אבנים במסגרת המהומות השבועיות בכפר קדום. צה"ל: "התנהגותו לא עולה בקנה אחד עם המצופה מחייל צה"ל"

זמן צפייה: 00:45

לוחם סיירת גולני, שהוצב אתמול (שישי) בעמדה מול הכפר הפלסטיני קדום שבשומרון, תועד משליך אבנים בחזרה לעבר פלסטינים שתקפו אותו באבנים, במסגרת המהומות השבועיות בכפר. אחד הפלסטינים שיידה אבנים קרא לעבר החייל "לכל כיבוש יש מוצאי כיבוש".

בתגובה לאירוע מסר צה"ל: "התנהגות החייל אשר יידה אבנים לעבר מפר סדר לא עולה בקנה אחד עם המצופה מחייל צה"ל. המקרה מתוחקר על ידי המפקדים. צה"ל יוסיף לפעול לשמירה על בטחון תושבי אזור יהודה שומרון".

עוד בחדשות 13:

"לארנון מילצ'ן אין חברים": עדויות אנשי המפתח בתיק 1000

גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של נתניהו כיו"ר הליכוד"

רוסיה: איראן לא מאשרת שהעיתונאית העצורה בטהראן תשתחרר בקרוב

פלסטיני מיידה אבן לעבר כוח צה''ל בכפר קדום
פלסטיני מיידה אבן לעבר כוח צה''ל בכפר קדום | צילום: רויטרס (ארכיון)

לפני שבועיים, קצין צה"ל בן 23, מ"פ בגדוד קרקל, נפצע בינוני מאבן שנזרקה לעבר רכבו בכביש 55, סמוך ליישוב מעלה שומרון. צוות מד"א הוזעק למקום, העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מחבלה בפנים.

מבית החולים בילינסון נמסר כי הקצין סבל מפגיעות בפנים, וכי הוא יישאר לאשפוז, אך לא נשקפת סכנה לחייו. מדובר צה"ל נמסר כי נזק נגרם לכמה רכבים נוספים, וכי כוחות צה"ל עורכים סריקות באזור.

אבן פגעה ברכב קצין יידוי אבנים
אבן פגעה ברכב קצין ביידוי אבנים | צילום: LA

לפני כשבועיים נפצע קשה נער בן 17, ואביו בן ה-60 נפצע קל, מדקירות בכפר עזון שבשומרון. השניים הגיעו למחסום אליהו עם פצעי דקירה, וטענו שהגיעו לביקור אצל רופא שיניים בכפר עזון - אז פלסטיני בן 15 התנפל עליהם ודקר אותם.

בעקבות הביקורת שהוטחה בבני המשפחה על המעשה, הסביר אחיו של הנער הפצוע בחשבון הפייסבוק שלו כי "לא כל אחד יכול להרשות לעצמו טיפולי שיניים בעשרות אלפי שקלים - גם כשהוא ממש צריך אותם".