חשד: חייל הציב בסתר מצלמה במקלחות הבנות

החייל נעצר בסוף החודש שעבר לאחר שצילם חיילות בבסיס אוגדת איו"ש, ומעצרו הוארך על ידי בית הדין הצבאי לצרכי חקירה. בהמשך הוא הועבר למעצר פתוח ביחידה אחרת, וכעת עתיד להיות מוגש נגדו כתב אישום

חשוד באזיקים
חשוד באזיקים | צילום: רויטרס

חייל צה"ל נעצר בחשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות על רקע מיני לאחר שהציב מצלמה במקום נסתר במקלחות הבנות בבסיס אוגדת איו"ש, כך פורסם היום (ראשון) בגלי צה"ל. החייל נעצר ב-31 בדצמבר 2021, ומעצרו הוארך על ידי בית הדין הצבאי לצרכי חקירה.

מחקירת האירוע עלה כי במהלך הלילה חיילות שמו לב למצלמה שהותקנה במקלחות, קראו למפקדיהן, ומיד החל בירור ראשוני. עוד באותו לילה הגיעו אנשי מצ"ח לבסיס והחייל נעצר. במהלך החקירה נמצאו במכשיר הטלפון שלו סרטונים אינטימיים של אזרחיות, שככל הנראה צולמו מחוץ לבסיסי הצבא תוך פגיעה בפרטיות.

לאחר שמעצר החייל הוארך, על פי החלטת בית הדין הצבאי הוא הועבר למעצר פתוח ביחידה אחרת, והוטלו עליו תנאים מגבילים נוספים. בזמן ביצוע המעשה, החייל שהה בריתוק בבסיס לאחר שנשפט על ידי מפקדיו בגין דיגום לא ראוי, וכעת עתיד להיות מוגש נגדו כתב אישום לבית הדין הצבאי.

תגובת דובר צה"ל: "ביום 31 בדצמבר 2021, נעצר חייל בחשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות על רקע מיני. מעצרו של החייל הוארך על ידי בית הדין הצבאי לצרכי חקירה. בהמשך על פי החלטת בית הדין הצבאי הועבר החייל למעצר פתוח ביחידה אחרת והוטלו עליו תנאים מגבילים נוספים. כנגד החייל עתיד להיות מוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי בקרוב. הנפגעות המעוניינות בכך מלוות על ידי הגורמים הרלוונטים".

כזכור, בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד הקצין דן שרוני, שכיהן כמפקד בית הספר לנהיגה של בה"ד 6, לאחר שצילם את פקודותיו ללא ידיעתן. שרוני הואשם ב-79 סעיפים, ביניהם מעשה מגונה ופגיעה בפרטיות, כאשר על פי כתב האישום העבירות בוצעו מספר רב של שנים נגד 49 נפגעות. בתיעוד בלעדי שפורסם בחדשות 13 נראה "חדר המצלמות", בו על פי החשד שרוני עשה שימוש לצורך צילום החיילות.