בעקבות מידע מודיעיני: כוח צה"ל סיכל חוליית מחבלים סמוך לשכם

כוחות של גולני וצנחנים זיהו את חבריח החוליה, כשאחד מהם רכוב על אופנוע ושלושה נוספים ברכב. הכוחות פתחו באש לעבר המחבלים שהיו חמושים, אחד מהם נהרג - האחרים נפצעו ונמלטו ברכבם

זמן צפייה: 00:17

מארב של כוח צה"ל זיהה הלילה (ראשון) חוליית מחבלים חמושים סמוך לעיר שכם, כשאחד מהם רכוב על אופנוע ושלושה מהם ברכב. כוחות של סיירת גולני וגדוד 202 של הצנחנים פתחו באש לעבר החוליה, ואחד המחבלים, שהיה על האופנוע, נהרג. לפי דיווחים פלסטיניים שלושת הנוספים נפצעו באורח קל עד בינוני ושבו ברכבם לשכם. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

מידע מודיעיני לגבי החוליה הגיע לכוחות שהיו במארב, וברגע שהם זוהו פתחו הכוחות באש לעבר המחבלים. על פי החשד, המחבלים היו בדרכם לעבר ההתנחלות הר ברכה וכוונתם הייתה לבצע פיגוע ביישוב. החוליה מכנה את עצמה "גוב האריות", ובלילות האחרונים יוצאים חבריה משכם ויורים הרבה מאוד כדורים לעבר הר ברכה.

המחבל שנהרג בשכם לפי דיווחים פלסטיניים
המחבל שנהרג בשכם לפי דיווחים פלסטיניים

רכב המחבלים שנמלט לאחר המארב בשכם
רכב המחבלים שנמלט לאחר המארב בשכם

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת מבצע "שובר גלים". בעיר שכם נעצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בטרור, בנוסף למבוקש אחד שנעצר בכפר ג'ילזון ומבוקש נוסף שנעצר בכפר שואורה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

פעילות צה''ל בשטחים הלילה
פעילות צה''ל בשטחים הלילה | צילום: דובר צה''ל