עימותים בשכם: הפלסטינים מדווחים על הרוג מאש צה"ל

לקבר יוסף הגיע לראשונה המפכ"ל שבתאי, והפרות סדר התפתחו במהלך פעילות כוחות צה"ל שאיבטחו כניסת מתפללים למקום. הפלסטינים מדווחים כי באדר סאמי רבחי מצרי בן ה-19 נהרג מירי הכוחות. בתוך כך, מחבל חמוש בסכין נעצר בקריית ארבע בחשד שהתכוון לבצע פיגוע

זמן צפייה: 00:19

עימותים אלימים פרצו הלילה (חמישי) בשכם, במהלך פעילות כוחות צה"ל שאיבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף, והפלסטינים מדווחים על צעיר פלסטיני, באדר סאמי רבחי מצרי בן ה-19, אשר נהרג כתוצאה מירי של צה"ל. לטענת הפלסטינים, צה"ל גם עשה שימוש ברימוני עשן כנגד צוותי תקשורת שפעלו במקום.

בתוך כך, פיגוע נמנע הבוקר בכניסה לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע, כאשר מחבל חמוש בסכין נעצר על ידי חיילי צה"ל לאחר שבוצע לעברו נוהל מעצר חשוד והוא הודה שהתכוון לבצע פיגוע. בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אומרים כי המחבל נעצר כמאה מטרים מבית השר, וכי מאבטחי השר הנחו אותו שלא לצאת מביתו.

המפכ''ל קובי שבתאי בקבר יוסף
המפכ''ל קובי שבתאי בקבר יוסף | צילום: רועי חדי

לקבר יוסף הגיע הלילה המפכ"ל קובי שבתאי, בפעם הראשונה שמפכ"ל משטרת ישראל מבקר במקום מאז קום המדינה. הוא אמר: במהלך "למען אחדות עם ישראל, למען ביטחון עם ישראל, שיהיה לנו רק בריאות והצלחה ביום הקדוש הזה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אנחנו מגיעים לקבר יוסף, למקום הקדוש הזה, בהתרגשות גדולה, זוכים להתחבר לשורשים הכי עמוקים שלנו, מכבד אותנו כאן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שהוא וותיק במאבקים על בטחון עם ישראל, ההתיישבות בשומרון מצדיעה לך ומודה לך ובאמצעותך לכל השוטרים, לכל חיילי מג"ב, לחיילי צה"ל וכל מערכת הבטחון, אנחנו שואבים מיוסף הצדיק שהיה המשביר והמאחד לכל עם ישראל, שואבים אחדות. גם הדרך לכאן וגם גל הטרור שמכה בנו, נותנת לנו פרופורציות, אנחנו עם אחד, ומכוחו של יוסף הצדיק שהיה המאחד והמשביר, נתאחד יחד, לעם אחד ונבנה את ארצנו, תודה לך, על מסירות הנפש שלך ושל פקודיך, למען תושבי השומרון ומכאן למען בטחון כל תושבי מדינת ישראל".