במהלך הלילה: ניסיון פיגוע ירי לעבר אוטובוס סמוך לעפרה - אין נפגעים

כוחות הביטחון סורקים בשעה זו אחר חשודים בירי לעבר אוטובוס שנסע בסמוך לצומת המשטרה הבריטית (ואדי חרמיה) על יד היישוב עפרה. בתוך כך, זוהו פגיעות באוטובוס הממוגן, ואין נפגעים באירוע

זמן צפייה: 00:14

ניסיון פיגוע ירי סמוך לעפרה: כוחות הביטחון סורקים בשעה זו אחר חשודים בירי לעבר אוטובוס נוסעים, סמוך ליישוב עפרה שבמועצה האזורית מטה בנימין. בתוך כך, סמוך לשעה 00:30, התקבל דיווח על ניסיון פיגוע ירי לעבר אוטובוס אגד, שנסע בסמוך לצומת המשטרה הבריטית (ואדי חרמיה). זוהו פגיעות באוטובוס הממוגן, ואין נפגעים באירוע.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ התייחס לירי לעבר האוטובוס וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההתיישבות לא תחזור לימי פיגועי הירי! מערכת הבטחון חייבת לא רק לרדוף אחר המחבלים אלא לגבות מחיר כבד מהאוכלוסיה ומההנהגה שתומכת בהם. הטלת סגר על כפרים וכיוצ"ב הם כלים בסיסיים במאבק בטרור. על הממשלה וזרועות הבטחון לפעול לפני שיהיה מאוחר".

יוזכר כי בחודש אוגוסט האחרון, אירע פיגוע ירי נוסף לעבר אוטובוס ממוגן, גם כן סמוך ליישוב עפרה על כביש 60. במסגרת הפיגוע, מחבלים החלו לירות לעבר האוטובוס שנסע באזור. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לאוטובוס. הירי בוצע ליד הכפר סילוואד כשהאוטובוס נסע מדרום לצפון. בעקבות הירי, נהג האוטובוס עצר בצומת שילה.

אמבולנס, ארכיון
אמבולנס, ארכיון | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בצל ההסלמה האחרונה ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים, בצה"ל הביעו השבוע פסימיות באשר להמשך גל הטרור בשטחים, והציגו נתונים קשים שעולים מהשטח. גורמים ביטחוניים רואים עלייה של פי שלושה אירועי ירי בשטחי איו"ש, חוששים מהמשך הסלמה והתפשטותה לרצועת עזה, וכן מהיום שאחרי אבו מאזן.

בכירים בצה"ל העריכו כי הסבירות להסלמה בשטחים עלתה, וכי הסלמה כזו עלולה גם לפגוע בהכנות צבא היבשה למלחמה גדולה בצפון או בעזה. בצה"ל מביעים חשש מהסתלקותו הקרובה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שציין זה עתה את יום הולדתו ה-87. לדברי גורמים בצבא, אבו מאזן ממשיך לדבוק בהתנגדות לטרור ובתיאום הביטחוני עם צה"ל ושב"כ, ולראייה הם מציגים את התפקיד החיובי שמילא במשבר חטיפת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו ז"ל בג'נין.

בצבא רואים את התדלוק שמקבלים מפגעים מארגוני הטרור ואומרים "חמאס וג'יהאד איסלמי לא צריכים לעשות הרבה מעבר לחלק כמה מאות שקלים לכל מפגע. היתר קורה מעצמו. חלק מהתארגנויות הטרור שצמחו בשנה האחרונה נזרעו בתקופת הקפאת התיאום הבטחוני ב-2020, בחצי השנה שלאחר ההכרזה על תכנית המאה של טראמפ, כי באותה תקופה ההתארגנויות הללו היו חוקיות מבחינת המנגנונים. היום אנחנו משלמים את המחיר".

בצבא מזהים זליגה של פעילי מנגנונים לעיסוק בטרור, אמנם במספרים קטנים אך כתופעה קיימת שבה נאבקת הרשות. בסוף השבוע האחרון אבו מאזן כינס את בכירי המנגנונים והורה להם לפעול בכל זאת, ולו אחרת, בג'נין ובשכם. עם זאת, בצה"ל מציינים בחיוב כמובן את מה שמסתמן כפירוק מוצלח של כנופיית הטרור 'גוב האריות' בשכם, לאחר שרוב פעיליה הסגירו עצמם לרשות הפלסטינית, אך חלק קטן מהם עדיין מבצע ירי מול כניסת כוחות צה"ל לעיר.