גנץ: "מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר"

שר הביטחון ביקר בחטיבה המרחבית שומרון וקיים הערכת מצב, בה שיבח את כוחות ימ"מ, צה"ל ושב"כ על חיסול מעבדת המטענים של "גוב האריות" בשכם, והוסיף כי "מדינת ישראל פועלת אך ורק מול טרוריסטים ולא כנגד האוכלוסייה הפלסטינית - אנו מעוניינים ביציבות ושקט"

זמן צפייה: 11:00

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (שלישי) ביקור בחטיבה מרחבית שומרון יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט, ומפקד החטיבה אל"מ שמעון סיסו. במהלך הביקור קיים גנץ הערכת מצב מבצעית, במהלכה הגיב לטענות על מניעים פוליטים למעצרים האחרונים ביהודה ושומרון: "מה שמכתיב את השיקולים שלנו זה רק הצורך הביטחוני והמשימה הביטחונית".

בעת הערכת המצב אמר שר הביטחון גנץ: "מול התרעות, פיגועי ירי קשים, כוחות צה"ל, מג"ב, ושב"כ פועלים 24 שעות ביממה בכל מקום שיידרש. לא נשלים עם מציאות של טרור באף אחת מחזיתות הפעולה שלנו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים, ואנחנו נהיה בכל מקום שיידרש בכדי למלא את משימתנו".

פעילות כוחות צה''ל הלילה בשטחים
פעילות כוחות צה''ל הלילה בשטחים | צילום: דובר צה''ל

עוד אמר שר הביטחון: "אני מבקש להודות ולשבח באופן ספציפי את כוחות הימ"מ, צה"ל והשב"כ שביצעו הלילה פעילות נחושה, מדויקת, מממוקדת ומקצועית. הפעילות שלנו נשענה על מודיעין מדויק, על מפקדים מנוסים ועל לוחמים נחושים. כשישבנו בימים האחרונים על התוכניות המבצעיות, לפני שאישרתי את הפעולה הלילה, ידעתי שיש על מי לסמוך, אנחנו פועלים באחריות, מקצועיות, היכן שנדרש, מתי שנדרש ובכל האמצעים שיידרשו".

גנץ הוסיף ואמר כי "מה שמכתיב את השיקולים שלנו זה רק הצורך הביטחוני והמשימה הביטחונית, גם כעת פועלים לוחמי צה"ל, משמר הגבול וכלל כוחות הביטחון, כדי לסכל טרור בישובים ובתפר, כך הם פועלים לאורך כל גבולות מדינת ישראל ומעבר להם. כולנו מודים להם על כך ומגבים אותם".

שר הביטחון בני גנץ בביקור בחטמ''ר שומרון
שר הביטחון בני גנץ בביקור בחטמ''ר שומרון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לבסוף סיים שר הביטחון את דבריו ואמר: "אני מבקש להדגיש, מדינת ישראל פועלת אך ורק מול טרוריסטים ולא כנגד האוכלוסייה הפלסטינית. מי שמביא לפגיעה בשגרת החיים של התושבים הפלסטינים הם מחוללי הטרור עצמם.
מדינת ישראל מעוניינת בשקט וביציבות, ככל שהשליטה של הרשות הפלסטינית בשטחים שלהם תהיה טובה יותר, כך ייטב להם. לצד זאת, ובכל דרך ובכל מקום, אנחנו ערוכים לכל מה שיידרש על מנת להגן על אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה יאיר לפיד עם מפקדי צה"ל, שב"כ וימ"מ שפעלו הלילה בשכם בפעולה בה חוסל ראש כנופיית "גוב האריות", והעמיק איתם בפרטי התחקיר הראשוני אל מול תוכניות המבצע כפי שהוצגו לו בימים האחרונים.

וודיע אל לחוח, בכיר גוב האריות בשכם
וודיע אל לחוח, בכיר גוב האריות בשכם
הלוויתו של וודיע אל לחוח, בכיר גוב האריות שחוסל בשכם
הלוויתו של וודיע אל לחוח, בכיר גוב האריות שחוסל בשכם

 לפיד בירך את המפקדים, הודה להם על הפעילות המבצעית המשולבת ושיתוף הפעולה בין הארגונים, והדגיש כי נדרש להישאר דרוכים לכל אירוע. לפיד התייחס לפעילות בשכם גם ביום איכות השלטון של התנועה לאיכות השלטון, ואמר: "מטרתנו היתה ונותרה לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת בטרור ושלוחיו בג’נין ובשכם ובכל מקום אחר בו יצמחו קיני טרור. אנחנו לא נרפה לרגע".

"לא נאפשר קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל", הוסיף לפיד, "חיסולו של ראש ארגון גוב האריות ודיע חוח, יחד עם מחבלים נוספים - הוא תוצאה של פעילות משותפת של כוחות הביטחון צה"ל, שב"כ וימ"מ הלילה בשכם. כחלק מהפעולה, נפגעה קשה מעבדת הטרור של "גוב האריות". מדובר במכה מדוייקת וקטלנית בלב תשתית טרור שמנסה לבצע פיגועים. אני מברך את כוחות הביטחון שפועלים יום ולילה למען שלום כלל אזרחי ישראל. ידע כל מי שמנסה לפגוע בנו, שדמו בראשו"