דיווח: ספינה ישראלית הותקפה ע"י מזל"ט איראני באוקיינוס ההודי

על פי גורם ביטחוני אמריקני, ספינת משא בבעלות ישראלית נפגעה מהתקיפה - אך ללא נפגעים. לפני התקיפה, הספינה כיבתה את מערכת האיתור שלה על אף הדרישה להשאיר אותה פועלת מטעמי בטיחות - בשל איומי החות'ים על ספינות ישראליות

חרבות ברזל איראן תימןספינת המשא "גלקסי לידר" שנחטפה על ידי מיליציית החות'ים
ספינת המשא "גלקסי לידר" שנחטפה על ידי מיליציית החות'ים | צילום: רויטרס

גורם ביטחוני אמריקני מסר היום (שבת) לסוכנות הידיעות AP כי ספינת מכולות בבעלות ישראלית הותקפה אמש על ידי כלי טיס בלתי מאויש איראני באוקיינוס ההודי. על פי הדיווחים, נגרם נזק לספינה אך התקרית נגמרה ללא פצועים.

הגורם הרשמי ממשרד ההגנה האמריקני ששוחח עם AP בעילום שם, אמר כי על פי החשד "כלי השיט היה מטרה של מזל"ט בצורת משולש, נושא פצצות שאהד-136 כששט במים בינלאומיים. המזל"ט התפוצץ, גרם נזק לספינה אך לא פצע איש מאנשי הצוות שלה".

כמו כן, על אף הדרישה לשמור על מערכת הזיהוי האוטומטית של ספינות במצב פעיל מטעמי בטיחות, המעקב אחר מערכת הזיהוי של הספינה הישראלית היה כבוי מאז יום שלישי כשעזבה את נמל ג'בל עלי בדובאי לכיוון הים האדום, בעקבות האיומים על ספינות ישראליות שישוטו דרך הים, על פני תימן.

חרבות ברזל חות'ים
ספינת המשא שנחטפה ע"י החות'ים | צילום: kristijan bracun, MartinTraffic.com

המתקפה על ספינת ה-'CMA CGM Symi' מגיעה לאחר מספר איומים מצד מילציית החות'ים בתימן הנתמכת על ידי איראן, כי הם יתקפו ספינת ישראליות החוצות את ים סוף, ואף חטפו ביום ראשון האחרון ספינת משא בבעלות ישראלית חלקית ששטה בדרום הים האדום, סמוך לתימן. הספינה הופעלה על ידי חברה יפנית ועל סיפונה נכחו 5 אנשי צוות מלאומים שונים, אך לא נכחו בה ישראלים.