צה"ל פשט על בית החולים שיפא בעזה: "נמצאו אמצעי לחימה"

בשעת לילה מאוחרת נכנסו הכוחות לבית החולים "שיפא" ברצועת עזה, ומעדויות מהמקום עולה כי הכוחות עוברים מחדר לחדר ומתחקרים את כולם, כולל צוותים רפואיים ומטופלים. דובר צה"ל מסר כי הכוחות מסרו לבית החולים ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות

זמן צפייה: 03:03

כוחות צה"ל פעלו החל מהבוקר (רביעי) באחד המתחמים בבית החולים שיפא בעזה, ומדובר צה"ל נמסר כי "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי". הכוחות מסרו ציוד הומניטרי בבית החולים, ומבצעים סריקות אחר מטענים ותשתיות טרור. מעדויות שהגיעו ל-BBC עולה כי כוחות צה"ל מלווים בצוותים רפואיים ישראלים ובדוברי ערבית עוברים מחדר לחדר ומתחקרים את כולם, כולל צוותים רפואיים ומטופלים.  סמוך ל-18:00 דווח ב"אל-ערבייה" כי צה"ל החל לצאת מהמתחם. בישראל טרם אישרו.

עוד מסר דובר צה"ל כי כוחות צה"ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים, וכי צוותים רפואיים של צה"ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו.

בהודעת דובר צה"ל שנמסרה בשעת לילה מאוחרת, עם כניסת הכוחות, נמסר: "בשעה זו פועלים כוחות צה"ל כנגד ארגון הטרור חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפאא’. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים. לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311151158' autoplay='0' credit='דובר צה"ל ' desc='כוחות צה"ל מכניסים סיוע הומניטרי לבי"ח שיפא ' poster='' kid='1_glmop45v' duration='29']

פיטר לרנר, דובר צה"ל באנגלית, אמר ל-CNN הבוקר: "נכנסים לבית החולים שיפא למשימה מקומית, מדויקת, כדי אולי להגיע למקום בו נביס את חמאס ונשחרר חטופים. אנחנו לא פושטים על בית החולים אלא ממוקדים על מקום ספציפי".

כוחות צה"ל נכנסים לבית החולים שיפא רצועת עזה חרבות ברזל
כוחות צה"ל נכנסים לבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל מוסרים ציוד הומניטרי לבית החולים שיפא ברצועת עזה חרבות ברזל
כוחות צה"ל מוסרים ציוד הומניטרי לבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל

דובר משרד הבריאות בעזה אמר כי "בבית החולים שיפא אין דבר פרט לרופאים, חולים ועקורים. אין לנו מה לחשוש או להסתיר". מחמאס נמסר: "אנו מטילים את האחריות לפריצה לבית החולים שיפא על צבא הכיבוש הישראלי ועל הנשיא ג'ו ביידן. העובדה שהבית הלבן אימץ את התאוריה של הכיבוש הציוני על כך שתנועת החמאס עושה שימוש בבית החולים לצרכים צבאיים העניקה אור ירוק לפריצה לבית החולים".