רה"מ: "נידרש לאורך רוח". גלנט: "ייתכן ירי לטווח רחוק"

ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש שב"כ נושאים דברים על רקע מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה". גלנט: "מטרות הפעולה הושגו, יודעים לשכפל אותן גם בזירות אחרות". הלוי: "עשינו כל מאמץ כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים; הפעולה הוכנה מזמן, המתנו לרגע המתאים"

בקצרה:

מבצע "מגן וחץ": אחרי הלוויות שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו לפנות בוקר (בין שני לשלישי) ברצועת עזה - הפלסטינים מדווחים על תקיפה נוספת בדרום רצועת עזה, סמוך לחאן יונס.

במתקפת הפתע בלילה נהרגו גם 10 אזרחים עזתים. ההערכה בירושלים היא שהמבצע יימשך מספר ימים, ובישראל העבירו לחמאס מסר שהמערכה היא נגד הג'יהאד - במטרה שלא יצטרפו לסבב לחימה. ב-17:00 החל כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה וב-20:00 ימסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר הצהרה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0905232125' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2thfj49j' duration='']

המבצע החל מעט אחרי 02:00, כש-40 כלי טיס הפציצו ברצועת עזה את בתיהם של הבכירים וכן מספר מטרות נוספות, אך הפעולה הצבאית אושרה כבר ביום שישי האחרון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. נתניהו הנחה את מערכת הביטחון לחזור לסיכולים לאחר הירי הרקטי האחרון - בצה"ל חיכו להבשלת התנאים המודיעיניים על מנת להתחיל במבצע. גלנט הורה על גיוס מילואים בחיל האוויר ובאגף המודיעין.

עם תחילת מבצע "מגן וחץ", פיקוד העורף הודיע כי הלימודים במוסדות החינוך בעוטף עזה יבוטלו להיום. כמו כן, ניתנו הנחיות המגבילות התקהלויות והגעה למקומות עבודה שאינם קרובים למקומות מוגנים. לתושבי המרכז לא ניתנו הנחיות מיוחדות.

[timeline id="3302" name="מבצע מגן וחץ "]