כיסאות לכל עבר: עימותים בשייח ג'ראח לאחר הגעת בן גביר לשכונה

לאחר שחבר הכנסת הודיע על הקמת לשכה פרלמנטרית בשכונה במזרח ירושלים, החלו במקום מהומות ועימותים בין יהודים לערבים. שני מפרי סדר נעצרו. בן גביר תקף את השר לביטחון הפנים עמר בר לב וקרא: "אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן"

זמן צפייה: 05:13

חבר הכנסת איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית הגיע הבוקר (ראשון) לשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים לאחר שהכריז כי הוא יקים שוב לשכה פרלמנטרית בשכונה. המתיחות בין היהודים והערבים תושבי השכונה גברה בשעות שלאחר הגעתו ובאחד התיעודים נראים כיסאות נזרקים לאוויר ונשמעות צעקות רבות. המשטרה עצרה שני מפרי סדר.

עם הגעתו אמר חבר הכנסת כי "אנחנו נמצאים בסמוך למרכז העיר ירושלים, והמשטרה פשוט לא מגיעה לכאן. מה, המשטרה מגיעה רק להפגנות של אהוביה סנדק?". הוא המשיך ותקף את השר לביטחון הפנים עמר בר לב וכינה אותו "השר הכי כושל במדינת ישראל". עוד הוסיף: "אנחנו דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את הבטחון של התושבים כאן. אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר ירושלים, ובאזור שייח ג'ראח בכוחות מתוגברים לשמירה על שלום התושבים ובטחונם. מעבר לפעילות יזומה, גלויה וסמויה, כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה על אלימות ופגיעה ברכוש מטופלים ונחקרים ביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים". בנוסף, לפי הודעת המשטרה, בעקבות אירועי ההצתה בסוף השבוע, הוחלט לתגבר את הפעילות המשטרתית סביב השכנוה ונפתחה חקירה בעניין.

כזכור, אמש הודיע בן גביר על הקמת הלשכה בעקבות הצתת רכבו של טל יושבייב, אחד מתושביה היהודיים של השכונה, בפעם התשיעית בזמן האחרון. בפעם הקודמת שבן גביר הקים לשכה בשייח ג'ראח, המועד היה לפני מבצע שומר החומות והמהומות בתוך בערים המעורבות. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי האשים בשלב מאוחר יותר את בן גביר וטען שהוא היה אחד הגורמים שהתסיסו את האווירה וגרמו למהומות שפרצו במהלך שומר החומות.