תלונה נגד המפכ"ל המיועד: המתנדב שמינה התקדם בצורה יוצאת דופן

ועדת גולדברג, שתדון מחר במינוי מפקד מג"ב למפכ"ל, קיבלה תלונה לפיה שבתאי פועל לקדם סוחר נשק לדרגת תת ניצב, לאחר שב-2018 כבר קידם אותו מסגן ניצב לניצב משנה

זמן צפייה: 01:38

תלונה הוגשה היום (רביעי) לוועדת גולדברג למינוי בכירים נגד המפכ"ל המיועד ניצב קובי שבתאי, לפיה הוא מנסה לקדם במהירות יוצאת דופן מתנדב סוחר נשק שהוא בעצמו מינה - כך פורסם בחדשות 13. מחר, כידוע, תתכנס הוועדה כדי לדון במינוי שבתאי, והיום היה היום האחרון להגשת תלונות.

על פי התלונה, סוחר נשק בשם ראובן כוכי, שמתנדב במשטרה שנים רבות, קודם ע"י שבתאי מסגן ניצב לניצב משנה ב-2018, וכעת כאמור, שבתאי פועל כדי לקדם אותו לדרגת תת ניצב. מדובר באדם שמוביל בפועל את היחידה הטקטית של המתנדבים במג"ב, וכעת תבדוק הוועדה האם הדבר ראוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אלקין עזב את הליכוד והצטרף לסער: "הגיע הזמן למנהיגות חדשה"

משרד הבריאות: 4 מקרים של המוטציה הבריטית אותרו בישראל

הממשלה דנה בהגבלות; משרד הבריאות דורש: סגר מיום ו' ל-25 ימים

ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

תלונה זו מצטרפת לכמה תלונות, בהן אחת שהוגשה על ידי עורך הדין פיני פישלר ונוגעת למאגרי מידע שנעשה בהם שימוש מתוך המשטרה לאזרח פרטי, ניצב בדימוס.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו לא מתכוונים להתייחס להכפשות ולרכילויות שעולות בעת הזאת על רקע מינוי המפכ"ל, כשברור שישנם גורמים אינטרסנטים שפועלים ממניעים זרים ואישיים". כוכי עצמו טען בפני חדשות 13 כי מזה עשרים שנה, מאז שהתחיל התנדב, הוא לא מוכר נשק למשטרה.

ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

כזכור, לפני כשבוע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הכריע כי שבתאי ימונה למפכ"ל הבא של המשטרה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. השר ימליץ בפני ועדת גולדברג על מינויו לצד מינוי גונדר קטי פרי תמונה לנציבת שב"ס. שבתאי ימונה למפכ"ל לאחר שנתיים שבהן אין מפכ"ל קבוע, בעוד ניצב מוטי כהן משמש כממלא המקום.

"הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים", הסביר אוחנה.

"שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל".