יוצאי שב"כ נגד טלי גוטליב: "חרפה, יודעים אצל מי את עובדת"

בקבוצת המחאה של יוצאי שירות הביטחון הכללי הגיבו לדבריה של חברת הכנסת ופנו אל שר הביטחון: "החרפה הזו היא חברת סיעתך, אתה נותן ידך להכתמת השב"כ". ראש השב"כ לשעבר, דיכטר, "זכה" גם הוא לאזכור: "ממך כבר לא נותרו לנו ציפיות"

Whatsapp Image 2023 09 02 At 1
חברת הכנסת טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קבוצת "יוצאי ויוצאות שב"כ להגנת הדמוקרטיה", המונה כ-800 חברים, הגיבה הבוקר (שבת) לדבריה של חברת הכנסת טלי גוטליב: "אנחנו יודעים היטב אצל מי את עובדת טלי גוטליב ומי שריין אותך לרשימת הליכוד". הקבוצה פנתה גם לשר הביטחון יואב גלנט בקריאה: "אתה נותן ידך להכתמת לוחמי ולוחמות השב"כ וצה"ל".

את התגבוה החריפה הוציאו יוצאי השב"כ בעקבות ציוץ של גוטליב מאתמול בו כתבה: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים". בהודעת יוצאי השירות נכתב בתגובה: "אנחנו 800 יוצאות ויוצאי שב"כ ,לא אנחנו ולא שאר רעינו נשות ואנשי השירות בעבר ובהווה ,עובדים אצל מחבלים".

"אנחנו יודעים היטב אצל מי את עובדת, טלי גוטליב, ומי שריין אותך לרשימת הליכוד", כתבו, אולי ברמיזה לבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו שלפי חלק מההערכות חברת הכנסת מקורבת אליו. כמו כן, פנו לשר הביטחון: "גלנט, החרפה הזו היא חברת סיעתך. בכל רגע שעובר ואתה עדיין חבר איתה באותה סיעה אתה נותן ידך להכתמת לוחמי ולוחמות השב"כ וצה"ל. או היא או אתה".

השר גלנט ,הרמטכ''ל הלוי וראש שב''כ רונן בר בזירת הפיגוע בדרום הר חברון
השר גלנט ,הרמטכ''ל הלוי וראש שב''כ רונן בר | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר החקלאות אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, זכה גם הוא לאזכור בהודעה, בה נכתב: "ממך כבר לא נותרו לנו ציפיות". עוד הוסיפו יוצאי השירות: "יום יבוא וישראל השפויה תקיא מקרבה את כל מי שנתן ידו והיה חלק מהחלשת שומרי הסף".

גוטליב כתבה את הדברים אתמול בעקבות הסערה סביב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר הודיע שיגביל את ביקורי האסירים הביטחוניים ועורר תגובות רבות בקרב ארגונים פלסטיניים - וכן בקרב גורמי ביטחון ישראלים המתנגדים למהלך.

Screenshot 2023 09 01 202758
השר בן גביר וכלא אשל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפרשה החלה כאשר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק". בלשכת רה"מ הגיבו לו לאחר מכן וכתבו כי "מדובר בפייק ניוז" וכי לא התקבלה החלטה כזאת.

בן גביר מיהר להשיב כי אכן הורה על כך ואף צירף תיעוד של ההנחייה. אתמול פורסם כי גורמים ביטחוניים אמרו לחדשות 13 שהשר "מנסה להבעיר את השטח וליצור טרור במודע. הקו שלו לעומתי להיגיון, לא רק לממשלה ולקבינט. מי שמשחק בענייני אסירים והבר הבית בכוונה תחילה לרווח פוליטי מוכן לעורר פה שריפות. הוא איש מסוכן, ההתנהלות שלו מסוכנת".

בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בעקבות הרעת תנאי האסירים הביטחוניים. המצב הביטחוני מתוח ולאחר תקופה עם עלייה בתדירות של פיגועים יש ניסיון להרגיע את השטח, בעיקר לקראת החגים. נושא האסירים הוא עניין שמחבר בין כל ארגוני הטרור, כולל חמאס, פת"ח, הג'יהאד האסלאמי ועוד. גורם ביטחוני בכיר אמר לחדשות 13 שעמדת מערכת הביטחון היא שעיסוק באסירים עלול להגביר את הטרור ולא למנוע אותו.

בדיון הביטחוני שנערך ביום חמישי ובו נכח השר בן גביר, אמרו ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי לשר כי השילוב של נושא האסירים הביטחוניים עם הרגישות של הר הבית  - עלול להביא להסלמה שמדינת ישראל לא רוצה ולא צריכה.