שני פלסטינים נעצרו בחשד לתקיפה ויידוי אבנים באירוע ליד בורקה

השניים, קטין ובגיר, חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות ויידוי אבנים באירוע ליד בורקה, שבו נורה למוות הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19

הלווית הצעיר הפלסטיני
הלוויית הצעיר הפלסטיני | צילום: רויטרס

המשטרה הודיעה הבוקר (שלישי) כי בלשי היחידה המרכזית במחוז ש"י, בסיוע כוחות צה"ל, עצרו שני פלסטינים - קטין ובגיר - בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ויידוי אבנים באירוע ליד בורקה, שבו נורה למוות הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן (19). "צוות החקירה פועל וימשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים באירוע", נמסר מהמשטרה. עוד נאמר כי צפויים מעצרים נוספים, וזאת לאחר שלפני כשבוע נעצרו חמישה פלסטינים בחשד למוערבות בעימותים.

לפי ממצאי התחקיר הראשוני בצה"ל, העימות החל עם הגעת המתנחלים לרעות צאן סמוך לכפר בורקא. למקום הגיעו גם פלסטינים כדי להרחיקם. במקום התגלע עימות בין הצדדים שהסלים ליידוי אבנים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים - ואש מצד הישראלים לעברם. מלבד קוסאי מעטאן, שכאמור נהרג, עוד ארבעה נוספים נפצעו ורכב פלסטיני נמצא שרוף. כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בתוך כך המשטרה הפעילה רחפן באזור על מנת לסרוק את השטח.

יחיאל אינדור בבית המשפט
יחיאל אינדור בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אתמול, לאחר שבית משפט השלום האריך את מעצרו של יחיאל אינדור, החשוד המרכזי בהרג הצעיר הפלסטיני, הגיע לראשונה אינדור לדיון בערעור שהגיש על הארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופט אלכסנדר רון דחה את טענות עורכי דינו של אינדור והחליט להשאירו במעצר עד היום. היום הוא צפוי להגיע שוב לדיון בעניינו.

אלישע ירד הינו החשוד השני ברצח. הוא השתחרר ממעצר בשבוע שעבר, לאחר שבית המשפט דחה את ערעור הפרקליטות, שביקשה להחזיר אותו למעצר. ירד הוא דמות מוכרת בקרב נערי הגבעות והימין הקיצוני. הוא שימש כדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית במשך מספר חודשים עד שהחליט לוותר על התפקיד. הוא היה יעד של שב"כ בעבר והביע עמדות קיצוניות באופן תדיר.