נתניהו: "אנחנו במלחמה, האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו"

כ-5 שעות לאחר פרוץ המבצע "חרבות ברזל", ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "יש לטהר קודם כל את היישובים מהמחבלים שחדרו אליהם". בנוסף, ראשי האופוזיציה מסרו כי: "אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה״ל ומערכת הביטחון. כולנו מאוחדים אל מול הטרור וצריך להכות בו ביד קשה ונחושה"

זמן צפייה: 01:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שבת) על המתקפה הקשה של חמאס על ישראל - 5 שעות לאחר שנפתחה, ואמר: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה, לא במבצע, לא בסבבים. הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ואזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות".

נתניהו הוסיף: "כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה. הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל, הוריתי לגייס גיוס מילואים נרחב בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שלא ידע כמותו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310071355' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו. "האויב ישלם"' poster='' kid='1_oquo112r' duration='49']

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יצאו בהודעה משותפת: "בוקר קשה למדינת ישראל. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה״ל ומערכת הביטחון. כולנו מאוחדים אל מול הטרור וצריך להכות בו ביד קשה ונחושה".

עשן הרקטות בישראל - כפי שנראה מנקודת תצפית בעזה | צילום: רויטרס

מבצע "חרבות ברזל" החל בשעה 6:30 הבוקר, עם הישמע אזעקות בלתי פוסקות במרכז ודרום הארץ. עד כה דווח על עשרות הרוגים ופצועים רבים פונו לבתי החולים. עשרות מחבלים חדרו לשטח ישראל משטח רצועת עזה - תושבי העוטף מתבקשים להישאר בבתים וקיים חשש לחטופים. הקבינט התכנס בקריה בת"א - ומטוסי חיל האוויר תקפו בעזה.