האלימות בשטחים נמשכת: מתנחלים התעמתו עם כוח צה"ל ביצהר

כוחות צה"ל ביצעו חסימה במרחב הצומת אליו הגיע אוטובוס שנסע לכיוון המאחז הבלתי חוקי אביתר, ואז כמה מתנחלים ירדו ממנו והחלו להתעמת עם הכוח וליידות אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. כוח צה"ל הגיב באמצעי לפיזור הפגנות

זמן צפייה: 00:26

גל האירועים בו מתנחלים מתעמתים באלימות עם כוחות הביטחון נמשך, ואמש (חמישי) היה זה בעקבות אוטובוס שנסע מכיוון ההתנחלות יצהר לעבר המאחז אביתר, עליו חל צו שטח צבאי סגור. כוחות צה"ל ביצעו חסימה במרחב הצומת אליו הגיע האוטובוס, כאשר כמה אזרחים ישראלים ירדו מהאוטובוס והחלו להתעמת עם הכוח במקום.

בנוסף, המתנחלים יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים שחלפו בצומת. כוח צה"ל הגיב באמצעי לפיזור הפגנות, והמתנחלים עזבו את המקום. יש לציין כי מאות מתנחלים התכנסו אתמול בצומת תפוח, תוך כוונה לצעוד לכיוון אביתר.

כזכור, מוקדם יותר השבוע, כמה מתנחלים שנסעו ברכב בצומת הגז הסמוכה לחווארה יידו אבנים לעבר קצין מסיירת גולני, האיצו לעברו וניסו לדרוס אותו. הקצין ירה לעבר גלגלי המכונית של המתנחלים - והם נמלטו מהמקום. לא היו נפגעים באירוע.

בצה"ל פרסמו הודעת גינוי לאירועי האלימות החמורים: "אתמול התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. מפקד החטיבה המרחבית שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מיידי האבנים. החשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי". גם שר הביטחון יואב גלנט גינה: "לא תהיה סבלנות כלפי פורעי חוק".

"בנוסף, מספר אזרחים ישראלים יידו אבנים מוקדם יותר הערב לעבר כוחות צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון. אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בנקודה. הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, והרכב נמלט. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון. צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו אשר עושים לילות כימים לבטחונם של אזרחי ישראל ותושבי יהודה ושומרון. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ביהודה ושומרון ופועל בשיתוף פעולה, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת למצות את הדין עם העוברים על החוק".

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה | צילום: רויטרס

אמש שחרר בית המשפט שחרר את כל שמונת העצורים החשודים במעורבות בפרעות בחווארה, מאחר ולא הייתה עילה והוכחות כדי להאריך את מעצרם. לאחר מכן, שר הביטחון יואב גלנט הוציא צו מעצר מנהלי לשניים מהחשודים, והם צפויים לשהות במעצר לפחות ארבעה חודשים נוספים.

אלמלא הצו המנהלי שהוציא השר גלנט, אף אחד מהחשודים בפרעות בחווארה לא היה נמצא במעצר. בתגובה להחלטת השר, קבוצת מפגיני ימין הגיעה אמש לביתם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומחו על ההחלטה, שכן, השניים בעבר התנגדו בתוקף למעצר מנהלי של מתנחלים.