הפלסטינים טוענים: בת 16 נהרגה מאש צה"ל בג'נין

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו למעצר שלושה החשודים במעורבות בפעילות טרור, ובמקום התפתחו חילופי אש. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי הנערה ג'נא מג'די עסאם זכראנה נפגעה בראשה מירי כוח צה"ל, שלושה פלסטינים נוספים נפצעו. אין נפגעים לכוחות הביטחון

זמן צפייה: 02:56

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו הלילה (שני) בג'נין למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותה של נערה בת 16 בשם ג'נא מג'די עסאם זכארנה, אשר לפי הטענה נפגעה בראשה מירי של כוחות צה"ל במהלך חילופי האש שהתפתחו במקום.

מדובר צה"ל נמסר כי הטענה על הרוגה פלסטינית מוכרת, וכי נסיבות המקרה בבירור. עוד נמסר כי כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, וכי במהלך הפעילות השליכו מספר חשודים מטעני וירו ירי מסיבי לעבר הכוחות, שהשיבו אש לעבר החמושים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על שלושה נפגעים פלסטיניים נוספים, אשר נפצעו מירי בפלג גופם התחתון. אין נפגעים לכוחות הביטחון.

בצה"ל מתחקרים האם חייל צה"ל הרג את הנערה בשוגג, או שנהרגה מאש החמושים הפלסטינים. נבדק האם הנערה שהתה על אחד הגגות ונחשדה בטעות כמחבל חמוש, לאחר שאש נפתחה לעבר כוחות צהל ומסתערבי מג"ב מהגגות.

הגג בו נהרגה הנערה הפלסטינית בג'נין
הגג בו נהרגה הנערה הפלסטינית בג'נין

הגג בו נהרגה הנערה הפלסטינית בג'נין
הגג בו נהרגה הנערה הפלסטינית בג'נין

בסך הכל עצרו כוחות הביטחון הלילה 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, זאת במסגרת מבצע "שובר גלים". בין היתר פעלו הכוחות בכפרים נעלין, קרוואת בני חסן, עבידיה, חרמלה, סאלם, רמאדין, בית ליקיא, ענתא, כפר עקב ובמחנה הפליטים קלנדיה. במהלך הפעילות בכפר עקב איתרו הלוחמים אמצעי לחימה.מספר חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות ונשמעו קולות ירי במרחב, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מדוברות המשטרה נמסר כי מסתערבי מג"ב איו"ש, יחד עם פלוגת מג"ב וסיירת חרוב, הגיבו בירי לעבר חמושים שירו לעבר הכוחות, ותפסו נשק מסוג M16 ששימש את החמושים הפלסטינים בירי לעבר כוחות הביטחון. כלל המבוקשים שנעצרו הועברו לחקירת שב"כ.

נשק M16 שנתפס אצל החמושים בג'נין
נשק M16 שנתפס אצל החמושים בג'נין | צילום: דוברות המשטרה

אמצעי לחימה וציוד צבאי שאותרו אצל החמושים בג'נין
אמצעי לחימה וציוד צבאי שאותרו אצל החמושים בג'נין | צילום: דובר צה''ל

אמש עצרו לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב מבוקש פלסטיני שתכנן פיגועים. המבוקש נעצר יחד עם אחיו במהלך חילופי אש שהתפתחו במקום, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. ביום חמישי נהרגו שלושה מחבלים חמושים בחילופי אש עם כוחות הביטחון בג'נין במהלך מבצע מעצרים שביצעה יחידת המסתערבים של מג"ב יחד עם כוח דובדבן וסיירת חרוב.

פעילות כוחות צה''ל באיו''ש
פעילות כוחות צה''ל באיו''ש (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

כזכור, במוצאי שבת פורסם בחדשות 13 כי שליחה מיוחד מהאו"ם תגיע לישראל השבוע כדי לקבוע האם צה"ל וישראל "פוגעים בילדים" - זאת במסגרת הדו"ח השנתי שכותבת שליחת האו"ם וירג'יניה גמבה על פגיעה בילדים באזורי סכסוך. ההגדרה לילד, יצוין, היא כל מי שמתחת לגיל 18.

בינתיים, בישראל מתקיימת היערכות נרחבת לקראת הגעתה, שכוללת איסוף סרטונים של חיילי צה"ל והוכחות שמצדיקות את הפעילות הישראלית בשנה החולפת. ההיערכות המיוחדת הזאת מתקיימת על רקע חשש בירושלים שהתנהלות צה"ל ביהודה ושומרון בשנה האחרונה - ומותם של פלסטינים רבים, חלקם קטינים – עלולה להוביל לביקורת חריפה נגד ישראל במסגרת הדו"ח, ואפילו המלצה לצרפה ל"רשימה השחורה" - שבה מופיעות מדינות שישראל לא רוצה להיות חלק מהן.

השליחה תיפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בכירים בצה"ל, במשרד החוץ ובמשטרת ישראל. יצוין כי עם הדרג המדיני היא לא צפויה להיפגש לפי שעה, בשל חילופי השלטון.