מתיחות בדרום: צרור בלוני נפץ אותר בחצר בית בעוטף עזה

חבלני משטרה הגיעו לבית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, וטיפלו בחפץ החשוד. אב המשפחה שבשטחה אותר הצרור: "מפחיד שנוחת אצלך בחצר – אבל אחרי הרבה שנים מתרגלים"

זמן צפייה: 03:54

מתיחות בדרום: בלון שאליו מחובר חפץ חשוד אותר הבוקר (רביעי) בחצר בית בקיבוץ במועצה האזורית שדות נגב. חבלן משטרתי הגיע למקום וטיפל בחפץ החשוד.

ליאור פרייד, שבחצר ביתו אותר צרור הבלונים, סיפר כי התעוררו לחדשות המטרידות. "התקשרו ברבע לשש לשאול אם מישהו ישן בחדר המזרחי של הבית, יידעו אותנו שיש שם בלונים וביקשו שנתרחק מהחלק הזה של הבית", סיפר. "אחרי שעה-שעתיים טיפלו במטען ושחררו אותנו".

"בקיבוץ נפלו כבר מספר בלונים. בשבוע האחרון הופיעו בלונים בכל מיני מקומות בארץ, אנחנו כבר רגילים. זה קצת מפחיד כשזה נוחת אצלך בחצר, אבל אחרי הרבה שנים מתרגלים", המשיך והוסיף בתקווה: "אומרים שתוך שנה אמורה להיות מערכת שתטפל בזה, אני מקווה שזה נכון. זה נותן פתח לתקווה שהמצב ישתפר, יכול להיות שזאת הסיבה שמפעילים עכשיו יותר לחץ. אני מקווה שזה ישתפר ושעוד שנה נראה מצב יותר טוב".

עוד בחדשות 13:

בפעם הרביעית ב-3 ימים: בלוני נפץ מעזה נחתו בשטח ישראל

דיווחים ברצועה: "יחידות ההטרדה הליליות" ישובו לפעילות הערב

צרור בלוני הנפץ שאותר בחצר בית משפחה בשדות נגב
צרור בלוני הנפץ שאותר בחצר בית משפחה בשדות נגב | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, יחידת הבלונים בעזה, "ועד אל-תחריר", פרסמה היום סרטון של שיגור בלוני תבערה ובלוני נפץ לעבר שטח ישראל ממזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה. בתיעוד לא נמסר מתי צולם הסרטון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200122-1122' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד של שיגור בלוני תבערה' kid='' duration='0'']

בתוך כך, צפוי המענק הקטרי להיכנס בתחילת השבוע הבא לרצועת עזה – כך על פי אתר "דאר אל-חיאת". לפי הדיווח, 75 אלף משפחות יקבלו 100 דולר כל אחת. גורמים שדיברו עם עיתון הטילו ספק בכך שהשליח הקטרי, מחמד אל-עמאדי, יגיע לרצועה וזאת בגלל ההסלמה בעזה ועל רקע חיסול שלושת המחבלים שחדרו מעזה אמש.

לאחרונה, לאחר תקופה ארוכה של הפוגה, חזרו בלוני הנפץ לעוטף עזה. בסוף השבוע אותר צרור בלונים המחובר למטען צינור מאולתר, בחוף לידו באשדוד, סמוך לטיילת. כוחות משטרה הוזעקו למקום וחסמו את הזירה, וחבלנים ניטרלו את המטען. מאוחר יותר אותר בלון נוסף שנחשד כנושא עליו חומר נפץ במושב נתיב העשרה בעוטף עזה.

צרור בלונים סמוך לנתיבות
צרור בלונים סמוך לנתיבות | צילום: דניאל חג'בי

לילה לפני כן תקף מסוק קרב של צה"ל תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה - שלוש פעמים ביממה. אתמול צרור בלונים מחובר למטען נפץ אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב, וביום רביעי אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.

בסוף השבוע דווח שגורמים בפלגים הפלסטיניים אמרו לעיתון אל-אחבאר הלבנוני שברצועת עזה מאיימים להשיב בקרוב לפעילות את "יחידות ההטרדה הליליות" במידה שהמצב לא ישתנה ולא תהיה התקדמות ביישום ההבנות. תפקיד היחידה הוא להטריד את תושבי רצועת עזה על ידי קולות ירי ונפץ בשעות הלילה.