צה"ל: בלהה ינון, "הנעדרת האחרונה" מהטבח, נרצחה ב-7 באוקטובר

צה"ל הודיע למשפחתה של בלהה ינון (76), תושבת נתיב העשרה שהוגדרה כ"נעדרת האחרונה" מהטבח, כי היא נרצחה ב-7 באוקטובר: "באחרונה אותרו ממצאים במרחב ביתה. לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים ניתן היה לאשר את זיהויה"

זמן צפייה: 02:15

צה"ל הודיע הערב (שלישי) למשפחתה של בלהה ינון (76), תושבת נתיב העשרה שהוגדרה כנעדרת האחרונה מהטבח - כי היא נרצחה ב-7 באוקטובר. ינון הוגדרה כנעדרת בשל העובדה שעד כה לא אותרו שרידי DNA שלה - כאמור, עד היום.

מצה"ל נמסר כי הצבא הודיעו היום רשמית למשפחתה של בלהה ינון כי היא אינה בין החיים. "מאז פרוץ המלחמה, צה"ל, אגף כוח האדם בפרט ומפקדת החטופים באגף המודיעין, מנהלים מאמץ חקירה נרחב במסגרתו פעלו צוותים שונים, במגוון תחומים, על מנת לברר מה עלה בגורלה של בלהה ינון ז"ל. במסגרת פעילות זו, אותרו לאחרונה ממצאים במרחב ביתה, אשר לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים, ניתן לאשר את זיהויה".

"ועדת מומחים של משרד הבריאות, בהשתתפות נציגי צוות החקירה של צה״ל, נציגי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל ובשיתוף עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קבעה על בסיס מצרף של ממצאים, כי בלהה ינון ז״ל נרצחה ב-7 באוקטובר. צה"ל משתתף בצער משפחת ינון ובצער קהילת נתיב העשרה כולה".

בלהה ויעקב ינון
בלהה ויעקב ינון

בלהה נרצחה ב-7 באוקטובר, בבוקר שבת לפני עשרה חודשים, עם בעלה יעקבי. "היו לסבא ולסבתא הרבה חברים מכל המגזרים", סיפרה נכדתם, מאי אבנון. "לשבעה הגיעו חובשי כיפות לצד הרבה בדואים. הם תמיד הסתכלו לבן אדם בעיניים והתייחסו אליו לפי מעשיו - ולא לפי הקליפה החיצונית שלו. הם עצמם היו הדו-קיום".