אחרי החיסול: כוננות עליונה וחשש מפיגועי נקם

שעות אחרי חיסולו של וודיע אל-חוח, מפקד "גוב האריות", במערכת הביטחון שומרים על דריכות שכן ישנן עשרות התרעות לפיגועים. בינתיים, נערכים כוחות הביטחון למבצעים נוספים, כשהמסר הוא ש"שכם לא תהפוך להיות ג'נין". ב"גוב האריות" מיהרו לאיים: "הנקמה קרבה"

זמן צפייה: 08:10

שבוע בדיוק לפני הבחירות - המצב הביטחוני מתערבב בזה הפוליטי: צה"ל, שב"כ וימ"מ חיסלו הבוקר (שלישי) את מפקד "גוב האריות", ועיד חוח. היה זה זה אחד הלילות הכי אלימים, הכי קשים, שראתה הקסבה של שכם. מאז פרצה צרת גוב האריות לחיינו בשורת פיגועים, חשבו במערכת הביטחון איך לפגוע הכי חזק ואפקטיבי בכנופייה שאין לה מרכז כובד של ממש. בימים האחרונים הביאו שב"כ ו-8200 את הפיצוח: לפגוע בדירתו של ראש הארגון וודיע אל-חוח בקסבה של שכם, שמשם יצאו חברי "גוב האריות" לפיגועים. בינתיים, ב"גוב האריות" איימו: "הנקמה קרבה".

כמו כן, במערכת הביטחון - צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - שומרים על כוננות עליונה בצה"ל מחשש לפיגוע נקם, שכן ישנן עשרות התרעות וגם יכולת של גוב האריות עדיין להוציא פיגועים - אך גם במערכת הביטחון נערכים לעוד מבצעים כאלה, כשהמסר הוא ששכם לא תהפוך להיות ג'נין.

חברי "גוב האריות" שחוסלו עמדו להוציא פיגוע בתוך ישראל. הדרג המדיני אישר לשב"כ ולצה"ל לצאת לחיסול – ולא למעצר, והאפשרות לתקוף את הדירה מטיל מהאוויר נפסלה. מנגנוני הביטחון הפלסטינים, יודגש, עדיין מחזיקים במעצר את בכיר הארגון א-שתיה. עם זאת, כאמור, חברי "גוב האריות" פרסמו סרטון שבו הם מאיימים שלפני תום שלושת ימי האבל הם "יגרמו לדם לזרום ברחובות ת"א". עוד צוין כי "קבוצה של לוחמים תגרום לעוצר בתל אביב".

ודיע חוח
ודיע חוח

במהדורה המרכזית דווח הערב כי שר הביטחון בני גנץ נסע לפני כמה ימים למטה שב"כ ונתן אור ירוק לפעול. החיסול הממוקד בקסבה של שכם באופנוע ממולכד שחיסל את המחבל תאמר אל-כילאני - לא עצר את ההכנות למבצע: הלוחמים ירו טילים נגד טנקים ופוצצו מטענים על הדירה, ואז הפעולה הפכה רועשת.

עשרות רבות של מחבלים חמושים ירו מטווח אפס על לוחמי ימ"מ ושב"כ. רכב ובו מחבלים עם מטען צינור עלה פתאום באש, מה שגרם לפלסטינים לטעון בתחילה שמדובר בחיסול של צה"ל מהאוויר. בשמיים ריחפו כל העת מל"טים מסוג "זיק", שהזמזום שלהם נשמע היטב בקסבה של שכם. בינתיים, במטה שב"כ, צפו בקרב היריות ראש שב"כ רונן בר והרמטכ"ל אביב כוכבי, ורק בסופו הם דיווחו על התוצאות: 5 מחבלים הרוגים ו-0 נפגעים לכוחות הביטחון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210251712' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ממצלמת הקסדה: כך חוסל מפקד "גוב האריות"' poster='' kid='1_378j3vw0' duration='']

כמו כן, משמר הגבול פרסם הערב תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ שמראה כיצד סוכל ראש תשתית הטרור "גוב האריות בשכם", ודיע חוח.

"הלילה", נמסר, "בפעילות של לוחמי הימ"מ, שירות הביטחון הכללי, כוחות מג"ב וצה"ל פשטו הלוחמים על דירת מסתור בקסבה של שכם ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של תשתית הטרור 'ערין אלוסוד' (גוב האריות"). במסגרת הפעילות, סוכל ודיע חוח, אשר עמד בראש תשתית הטרור.

"בתיעוד ניתן לראות את הלוחמים פורקים מהרכבים לעבר היעד דרך רחובות הקסבה. הלוחמים, מגיבים בירי לעבר חמושים במרחב שפתחו לעברם באש".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "לוחמי הימ"מ בפעילות משותפת עם כוחות צבא והכוונה מדויקת של שירות הביטחון הכללי, סיכלו הלילה יעד מרכזי ופגעו בתשתית הטרור אשר ביצעה לאחרונה שורת פיגועים לעבר יעדים ישראלים. הודות לפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים, שהתמודדו באומץ לב עם ירי החמושים שבוצע לעברם, הצליחו הכוחות לבצע את המשימה בהצלחה.

"היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ), בשיתוף כלל גורמי הביטחון תמשיך לפעול נגד הטרור בנחישות ובכל מקום שתידרש במטרה לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".