גלנט על סרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת"; החשוד שוחרר

שר הביטחון שוחח עם לוחמים ברפיח והתייחס לסערת הסרטון נגדו ונגד הרמטכ"ל הלוי: "*בצה"ל יש סמכות אחת. המ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל. אין גורמים צדדיים. זה החוק". החייל החשוד נחקר במצ"ח, שוחרר בתנאים מגבילים - ושירותו הופסק. פרקליטו: "לא קרא למרד או סירוב פקודה"

זמן צפייה: 03:55

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (ראשון) עם לוחמים ברפיח - והתייחס לסרטון בו נראה חייל מילואים מאיים עליו ועל הרמטכ"ל הלוי: "בצה"ל יש סמכות אחת - המפקד". זמן קצר לאחר מכן שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. פרקליטו, עו"ד שי גלילי, אמר לחדשות 13 כי "לא מדובר בהסתה למרי. נופלים עליו כי יש לו עודף אמביציה להילחם". היום נחקר החייל במצ"ח, וצה"ל הודיע כי החשוד שוחרר משירות מילואים, וכי החקירה תימשך.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) פנתה היום לפרקליט המדינה ויחד עם ח"כ יואב סגלוביץ' הגישה בקשה לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו וינון מגל בדבר פרסום להמרדה, לאחר שהפיצו את הסרטון. פרקליטו של החייל מסר כי "מרשי לא קרא לסרבנות או לסירוב לציית ל'פקודה מחייבת בצבא'. כל אשר ציין מרשי הוא כי לא יישמע לפקודה עתידית שתינתן מצידו של שר הביטחון בחריגה מסמכות (בעת מחלוקת עם ראש הממשלה ובניגוד להחלטת הממשלה), תוך שהדגיש והבהיר פוזיטיבית כי כן יציית לפקודה שתינתן מהממשלה עצמה והעומד בראשה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405261833' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='פרקליטו של החשוד מסרטון ההמרדה: "יש לו עודף אמביציה להילחם"' poster='' kid='1_3mgifbt0' duration='278']

גלנט קיים את הערכת המצב עם סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בהערכת המצב הוצגו לו מאמצי הלחימה מעל ומתחת לקרקע והעמקת הפעולה למרחבים נוספים, עבור פירוק גדודי חמאס במרחב.

בהמשך, גלנט שוחח עם עם לוחמי מילואים שנלחמים בדרום הרצועה, ואמר להם: "היעד שלנו ברצועת עזה מתחדד מאוד כאן ברפיח - לחסל את חמאס, להביא את החטופים ולשמור על חופש פעולה – זה דבר מרכזי". על נושא החטופים אמר: "אנחנו עושים מאמצים אדירים, עשינו עד עכשיו, עושים ברגע הזה, ונמשיך ונעשה בעתיד בכל דרך אפשרית – גם באופן פיזי וגם בהגעה לעסקאות". עוד הוסיף גלנט: "תזכרו, התפקיד שלכם זה לחסל את החמאס, לנצח במערכה, התפקיד שלנו, לקחת את זה ולהעביר את זה לשלב הבא ברצועת עזה ובכל המזרח התיכון, וזה דבר שקשור אחד בשני".

עוד אמר ברקע פרסום סרטון ההמרדה: "כל אחד והמפקד שלו – מ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל – זה מי שנותן הוראות בצבא. אין גורמים צדדיים, אין גורמים שמדברים בשם - זה החוק וככה זה עובד וככה יעבוד".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

בסרטון אמר הדובר, חייל מילואים: "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית, לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות - חמאס, פת"ח או כל ישות ערבית אחרת. חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח. יש לנו הזדמנות של פעם בחיים, יש לך מאה אלף לוחמי מילואים שמוכנים למסור נפש בשביל עם ישראל, מוכנים למות. איבדנו הכל, איבדנו את חיי המשפחה שלנו, איבדנו את הפרנסה שלנו, ואין לנו לאן ללכת. אנחנו נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון".

"יואב גלנט, אתה לא יכול לנצח מלחמה, תתפטר", פנה לשר הביטחון, "אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך, אדון יואב גלנט, אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר, לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה, ותחת אבטחה שלנו, ואנחנו נקשיב למנהיג אחד, וזה לא שר הביטחון וזה לא הרמטכ"ל, זה ראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה".
שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בסמוך לרפיח | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

"אנחנו רוצים ניצחון, האחים שלנו לא נרצחו סתם, לא נאנסו סתם, ולא נשחטו במיטות שלהם סתם", הוסיף הדובר בסרטון, "אנחנו שקפצנו ב-7 באוקטובר ועד רגעים אלה נמצאים במילואים בלי לישון עם המשפחות שלנו רוצים ניצחון, רוצים הכרעה, רוצים לפרק את כל מי שנשאר פה, את כל מי שחגג ששחטו אותנו, את כל הילדים הקטנים שדרכו על ראשים של אחים שלנו החיילים כשהם דרכו על אדמת עזה. את כל אלה אנחנו רוצים להרוג, אף אחד לא יישאר חי".

לסיום הוא אמר: "מי שפגע בעם ישראל, מי שפגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים, הבדואים, אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. אז הנה אני מודיע לך - או שתשנה את התקליט שלך, תחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח, או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה. רק מי שיחליט שאנחנו צריכים לנצח - אחריו אנחנו נלך. הנה אני אומר לך, אתם רציתם הפיכה צבאית - אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים כבר לחזור הביתה, אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה, אנחנו נראה לכם מה זה ניצחון, ואנחנו נראה לכם איך יהודים אמיתיים מנצחים".