הוארך ב-12 ימים מעצר אחותו של הנייה: "החשדות נגדה התחזקו"

אחרי שפורסם לראשונה בחדשות 13 על אודות מעצרה בחשד לעבירות ביטחוניות של סבאח עבד אל-אסלאם הנייה, של אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס (57) שמתגוררת בתל שבע, הוארך בבית משפט השלום בבאר שבע מעצרה ב-12 ימים נוספים. היא חשודה גם במגע עם סוכן זר. השופטת: "גרסתה לא עולה בקנה אחד עם הממצאים בתיק"

אחותו של הנייה נעצרה בתל שבע
אחותו של הנייה נעצרה בתל שבע | צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בבאר שבע נעתר היום (חמישי) לבקשת ימ"ר נגב, והאריך ב-12 ימים נוספים את מעצרה של סבאח עבד אל-אסלאם הנייה, תושבת תל-שבע בת 57 שחשודה בעבירות ביטחון חמורות. הנייה, אחת מאחיותיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, חשודה בהסתה לטרור ומגע עם סוכן זר.

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, הנייה נעצרה ביום שני, ומעצרה הוארך לאחר שהשופטת אחינעם צוריאל קבעה כי החשד נגדה התחזק - ונוספה לה עבירה של מגע עם סוכן זר. כמו כן, לדברי השופטת צוריאל, גרסת החשודה "אינה עולה בקנה אחד עם הממצאים בתיק".

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס
מטיל זהב שנמצא בבית אחותו של הנייה
מטיל זהב שנמצא בבית אחותו של הנייה | צילום: דוברות המשטרה

לאחר מעצרה של הנייה, מהמשטרה נמסר: "בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל. במסגרת חקירה משותפת של המחוז הדרומי של משטרת ישראל ושב"כ, פשטו לפנות בוקר כוחות משטרה של היחידה המרכזית של מרחב הנגב ויס"מ נגב, בשיתוף ימ"ס של החטיבה הטקטית במג"ב, לוחמי מג"ב דרום יס"מ נגב, המערך האווירי של משטרת ישראל ויחידות מודיעין מחוזיות וארציות - על מתחם ביתה. זאת, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור, תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל".

בביתה נמצאו אלפי שקלים במזומן וראיות משמעותיות לעבירות הסתה. בין היתר, היא חשודה בקשר עם מחבלי חמאס ובהסתה לטרור ברצועת עזה. בראיות שיש בידי המשטרה ניתן לראות בין היתר תמיכה בטבח 7 באוקטובר ועידוד מחבלים ברצועה להמשיך בפעולות שלהם. מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפשיטה בביתה איתרו הכוחות מסמכים, אמצעי מדיה, טלפונים, ממצאים נוספים וראיות הקושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות נגד מדינת ישראל".