לראשונה במלחמה: אזעקות בחיפה; גלנט: "נסראללה בודד בצמרת"

לראשונה במלחמה: אזעקות הופעלו בחיפה, שיגורים בוצעו גם לעכו ולאזור הקריות. צה"ל תקף באופן ממוקד בביירות, יעד התקיפה לפי דיווחים היה עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה. נתניהו: "משנים את מאזן הכוחות בצפון; נמצאים בפני ימים מורכבים". צה"ל תקף כ-1,300 מטרות חיזבאללה בלבנון. הממשלה אישרה "מצב מיוחד" בעורף בכל המדינה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-353 למלחמה: ישראל חוותה היום (שני) את אחד הימים העצימים ביותר מתחילת המלחמה, והיום הקשה ביותר במערכה בגבול הצפון. החל משעות הבוקר תקף צה"ל כ-1,300 מטרות בלבנון, בהן טילים ומשגרים של ארגון הטרור. במקביל, חיזבאללה הגיב בעוצמה עם ירי מתמשך ומסיבי לעבר יישובי הצפון, אך הרחיב את הטווח אל מעבר לקו העימות, כשלראשונה במלחמה הופעלו אזעקות בחיפה, וכן בקריות ובעכו. אחת מהרקטות שנורו לעבר הגליל התחתון פגעה ישירות בבית ביישוב הקהילתי גבעת אבני, באזור צומת גולני.

הבוקר אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה כי "חיזבאללה נערך לירות לישראל. בזמן הקרוב נתקוף כפרים שבהם מוסתרים אמצעי לחימה", וחשף כי חיזבאללה ניסה לירות טיל שיוט מתוך בית: "אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים שבהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה - להתרחק מהם מיד לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם". הוא הוסיף כי "צה"ל פועל וימשיך לפעול להגנה על אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום שבו יידרש". בערב סיפר בהצהרה שלישית על מספר המטרות שהותקפו, והוסיף: "חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב מלחמה".

בשעות הערב צה"ל הודיע כי תקף באופן ממוקד בביירות. לפי דיווחים, יעד התקיפה הוא עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ומספר 3 בארגון. לפי אותם דיווחים, לא ברור האם כרכי אכן חוסל, או רק נפצע. בכיר בחיזבאללה התייחס ואמר: "עלי כרכי בסדר, ועבר למקום בטוח". במשאל טלפוני דחוף אישרה הממשלה "מצב מיוחד" בעורף בכל המדינה.

[timeline id="6476" name="חרבות ברזל - יום 353"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו