סרן איליי אלישע לוגסי וסרן רואי מילר נפלו ברצועת עזה

סרן איליי אלישע לוגסי, בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, נהרג מפגיעת טיל נ"ט בשג'אעיה: "נפצע בתחילת המלחמה - והתעקש לחזור ולהילחם". באותו אירוע נפצעו קשה שלושה לוחמים. כמו כן, פורסם שמו של סרן רואי מילר (21) מהרצליה, מ"מ בגבעתי, שנפל גם הוא בצפון הרצועה

זמן צפייה: 03:41

דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום שמו של סרן רואי מילר, בן 21 מהרצליה, מפקד מחלקה בגדוד רותם בחטיבת של גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. אמש הותר לפרסום כי סרן איליי אלישע לוגסי, בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת 'סער מגולן', נפל בשכונת ש'גאעייה שבצפון הרצועה, עקב פגיעת טיל נ"ט. באירוע שבו נפל, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מגדוד 75.

מעיריית קריית שמונה נמסר, לאחר היוודע דבר מותו של סרן לוגסי: "קריית שמונה המומה וכאובה, עת קיבלנו את הבשורה הקשה מנשוא על מותו של החייל איליי אלישע לוגסי מקריית שמונה, שנפל היום ברצועת עזה. איליי, גיבור ישראל, נפצע בתחילת המלחמה ולאחר מספר שבועות של החלמה בבית, התעקש לחזור ולהילחם ברגע שעמד שוב על רגליו. איליי הוא בנה יחידה של סמדר לוגסי תושבת העיר ועובדת מסורה של הרשות. על מועד הלוויה תצא הודעה. שולחים את תנחומינו למשפחה. יהי זכרו ברוך".

אריאלה, אמו של סרן רואי מילר, ספדה לו: "אני גאה בבני רואי, טוב הלב ויפה התואר, שהצטיין בכל. אני גאה ברוח הלחימה שלו, בבחירות שלו ובדאגה שהפגין כלפי חייליו והזולת. 'חייל הגאולה הפרטי שלי', קראתי לו - והוא חייך את חיוכו המקסים. זכיתי ב-22 שנים מדהימות פחות שבוע".

מתחילת המלחמה נפלו 677 חיילי צה"ל, בהם 322 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי.אלו שמותיהם וסיפוריהם.

סמל אלכסנדר יקימינסקי
סמל אלכסנדר יקימינסקי | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71, נהרג בפיגוע הדקירה בכרמיאל. עוד פצוע אושפז במצב קשה בבית החולים לגליל בנהריה. המחבל, ערבי-ישראלי שהיה חמוש בסכין, דקר כמה אנשים בקומה השנייה של הקניון - ונוטרל על-ידי אנשי ביטחון, בהם סמל יקימינסקי. בני משפחתו של המחבל נעצרו על-ידי כוחות המשטרה בסמוך לקניון, ביניהם אימו, אחיו ואחותו - שאף עובדת בחנות בקניון.