בצל המתיחות עם איראן: חיזבאללה מתכנן הרחבת התקיפות נגד ישראל

בזמן שהמתיחות בין ישראל לאיראן עולה עם התקיפות הישירות של האחת נגד השנייה, נסראללה מעוניין להראות שהשלוחה האלימה ביותר של הרפובליקה האיסלאמית - נמצאת בלבנון. לשם כך, בארגון הטרור מעוניינים להגביר את התקיפות נגד בסיסים צבאיים ואזורים אסטרטגיים

זמן צפייה: 00:40

בעוד שאיראן העלתה את הרף נגד ישראל במתקפת הכטב"מים והטילים לפני כשבוע וחצי, וברקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות, בחיזבאללה מבינים הערב (שני) כי הם יכולים למתוח את החבל עוד קצת בהסלמה בגבול הצפון, עליה סיכם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה עם איראן ב-8 באוקטובר.

בחיזבאללה מתכוונים להגביר את המתקפות נגד ישראל, עם תקיפות יותר מדויקות נגד בסיסים צבאיים ואזורים אסטרטגיים. נסראללה רוצה להראות בכך כי הזרוע האלימה והשלוחה החמושה יותר של איראן בגבול ישראל, היא בלבנון.

Whatsapp Image 2024 04 23 At 0
הרכב שהופצץ מהאוויר בלבנון

בתוך כך, צה"ל אישר כי חיסל בלילה ובבוקר בלבנון שני בכירים בחיזבאללה. בדרום לבנון חוסל הבוקר חסין עלי עזקול, פעיל מרכזי במערך ההגנה האווירית של הארגון. לפי צה"ל, חיסולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך וחיזבאללה כולו במרחב. במרחב ארזון שבאזור צור חוסל בלילה מחמד ח'ליל עטיה, פעיל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן.

בשעות הערב דווח בסוכנות הידיעות הלבנונית על אישה וילדה שנהרגו, ולפחות על שישה פצועים נוספים, בעקבות תקיפה של חיל האוויר בעיירה חאנין, שבגזרה המערבית של דרום לבנון.