בראש העין חוששים מתופעת השב"חים: "הפיגוע הבא - עניין של זמן"

רבים מהתושבים חרדים נוכח מספרם הגדל של השוהים הבלתי חוקיים שמסתננים דרך גדר ההפרדה ומשוטטים בעיר, שרק לפני חודשיים אירע בה פיגוע דקירה קשה. "בכל רגע נתון יכול להיכנס מחבל"

זמן צפייה: 03:03

עברו חודשיים מאז הפיגוע בראש העין, שבו נכנס נכנס שוהה בלתי חוקי דרך פרצה בגדר ההפרדה הסמוכה ודקר את רפאל לוי, תושב העיר, כ-20 פעמים ופצע אותו קשה. מאז אותו אירוע, לא נעשה דבר על מנת למנוע את הפיגוע הבא. תושבי האזור מדווחים בכל יום על מאות פלסטינים, חלקם הגדול שוהים בלתי חוקיים, שעוברים באופן חופשי בתוך העיר, למרות שמוטל סגר על הרשות הפלסטינית.

אירועי החדירה האלו מתרחשים בידיעתה של מערכת הביטחון, אך לא נעשה דבר על ידה כדי להפסיק את התופעה. רק בשבוע שעבר, חוליה חמושה בסכין עברה מבעד לגדר הפרוצה ונכנסה לאחד הבתים: "בשלוש וחצי בלילה, בזמן שאשתי ישבה בסלון והאכילה את ביתנו בת ה-4 חודשים, היא ראתה שמישהו מרים את התריס ומייד קראה לי", סיפר תושב העיר שמעון אפריאט והוסיף: "מייד קמתי, לקחתי מוט ברזל ורדפתי אחריו". "האירוע הזה יכול היה להיגמר אחרת", הוסיף אפריאט. "הפיגוע הבא הוא רק עניין של זמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל פותח מחלקות קורונה: "עתודה לאומית, נכנסים מתחת לאלונקה"

"ביקש תמונות עירום ברשת": צעיר נאשם בעבירות מין בעשרות נערים

אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

פלסטינים מטפסים על הגדר
פלסטינים מטפסים על הגדר | צילום: חדשות 13

בתיעוד מתחילת השבוע שעבר נראים פלסטינים כשהם משוטטים בין השכונות, ובתיעוד נוסף נראים שוהים בלתי חוקיים עוברים סמוך לגני ילדים. "אני יודע שבכל רגע נתון יכול להיכנס מחבל", אמר לוי "יש חשש מאוד גדול שהמקרה שלי לא יהיה היחידי. בפעם הבאה המחבל יכול לבוא עם אקדח".

בגלל המצב הביטחוני איתו נאלצים להתמודד תושבי השוכנה, אחד מהם החליט להקים "סיירת" שתעבור ותפטרל בשכונות, במטרה למנוע את הפיגוע הבא. בינתיים, התושבים המפוחדים בראש העין ימשיכו לחיות ממש על קו התפר, שנמתח לאורך העיר שלהם.