ברח מהשבי, נתפס - ושוחרר: הסיפור הבלתי נתפס של רוני קריבוי

דודתו של רוני, ששוחרר אמש מהשבי, סיפרה בריאיון כי הוא הצליח לברוח מהבניין שבו הוחזק על ידי חמאס, לאחר שזה קרס בהפצצות - ולהסתתר ברצועת עזה במשך כמה ימים, עד שנתפס שוב על ידי תושבים עזתים והובא בחזרה למחבלים. "הוא ניסה להגיע לגבול אבל הוא הסתבך בשטח"

זמן צפייה: 02:23

דודתו של רוני קריבוי, הישראלי בעל האזרחות הרוסית ששוחרר אתמול משבי חמאס לאחר 51 יום, סיפקה בריאיון לחדשות 13 פרטים יוצאי דופן על תקופתו בשבי. על פי הדודה, ילנה מגיד, קריבוי הצליח לחמוק מהשבי לאחר שהבניין שבו הוא הוחזק קרס - והוא ברח במשך מספר ימים בתוך רצועת עזה, בטרם נתפס מחדש והובא למחבלי חמאס.

"הוא סיפר שהוא הוחזק בבניין שקרס מההפצצות והוא הצליח להימלט משם", סיפרה ילנה בריאיון נוסף שהעניקה לרשת ב', "במשך כמה ימים הוא הסתתר והיה לבד. בסוף העזתים תפסו אותו והחזירו אותו למחבלים". עוד הוסיפה: "הוא ניסה להגיע לגבול אבל אני חושבת שבגלל שלא היו לו אמצעים להבין איפה הוא, הוא הסתבך בשטח".

"הוא אמר לי 'יש לי סיוטים ממה שעברתי במסיבה ובשבי אבל זה טוב כי זה אומר שאני מתמודד ואני בסדר', והוא צוחק אז מבחינתי הכל בסדר", הוסיפה. לדבריה, רוני סיפר כי נפצע בעקבות האבנים שנפלו עליו בעת קריסת המבנה בו הוחזק.

רוני קריבוי ברכב של הצלב האדום
רוני קריבוי ברכב של הצלב האדום, אתמול | צילום: רויטרס

בתחילת הריאיון, ילנה סיפרה על השתלשלות האירועים: "רוני נחטף ממסיבת הנובה, הוא היה חלק מההפקה. הוא ברח מהמחבלים יחד עם עוד חבר ובשלב מסוים הוא החליט להפסיק לרוץ והתחבא בבור. לחבר הוא אמר להמשיך לרוץ. לא ברור למה החליט להפסיק לברוח. המשפחה הייתה באי וודאות במשך שבוע, לא אמרו לנו שום דבר ממה שקרה לו. רק אז קיבלנו הודעה רשמית שהוא נחטף".

"עשינו המון כדי להחזיר אותו, עבדנו קשה, גם יצרנו קשר לגיורא צ'צ'קין שהוא נציג של ישראל ביתנו בעירייה בכרמיאל ואני חושבת שזה שהוא חזר זה בזכותו", הוסיפה.

רוני קריבוי ו-3 האזרחים התאילנדים במעבר רפיח חרבות ברזל
רוני קריבוי ו-3 האזרחים התאילנדים במעבר רפיח

קריבוי, האוחז באזרחות רוסית כאמור, שוחרר אתמול בעקבות בקשות מכיוון מוסקבה ולאחר התערבות אישית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - ולא כחלק מהעסקה בין ישראל וחמאס, שאינה כוללת שחרור של גברים המוחזקים בעזה. בניגוד ליתר 14 החטופים בעלי האזרחות הישראלית ששוחררו אמש, רוני לא הועבר לישראל ישירות משטח הרצועה, אלא נלקח יחד עם שלושה אזרחים תאילנדים ששוחררו למצרים, דרך מעבר רפיח - ורק לאחר מכן חזר לשטח ישראל.