הירי נמשך: רקטות שוגרו לנתב"ג, לשפלה, לאשקלון ולאשדוד

עשרות רקטות נורו לעבר ישראל. חמאס: ביצענו 90 שיגורים • קשישה נפצעה קשה לאחר שנחבלה כשרצה לממ"ד בדרום • 3 רקטות שוגרו מלבנון לאזור שלומי, אך הן נפלו בים. מקור הירי בפלגים פלסטיניים

זמן צפייה: 03:02

עשרות רקטות נורו הערב (חמישי) לעבר ישראל, בין היתר לעבר נתב"ג - אזעקות נשמעו באזור רמלה ובלוד. בנוסף, שיגורים בוצעו לעבר אשדוד, אשקלון, ויישובי עוטף עזה. נפילה אותרה ברמלה, אך לא דווח על נפגעים בגוף. שריפה פרצה במקום. חמאס טען: "ביצענו 90 שיגורים במטח האחרון".

במטח כבד נוסף שנורה לעבר העיר אשדוד, אישה בת 80 מהמושב שתולים נפצעה קשה בעת שרצה לממ"ד. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט את מרבית הרקטות, בעוד שהשאר נפלו בשטחים פתוחים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-215132243' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_3y6su0lu' duration='23']

בתוך כך, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס, שבו אוחסנו אמצעי לחימה. כמו כן, במטה נמצאים משרדו של ראש ביטחון הפנים של רפיח ומחלקות נוספות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: ממשלת שינוי ירדה מהפרק; לפיד: אמשיך לנסות להקים ממשלה

המהומות בערים המעורבות התחדשו: חייל הותקף ביפו – מצבו קשה

מבצע שומר החומות: צה"ל מכין כוחות למקרה של כניסה קרקעית

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1305212205' autoplay='0' credit='' desc='3 רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל' poster='' kid='1_n58kdo5e' duration='780']

מוקדם יותר הערב, שלוש רקטות נורו מלבנון לאזור העיר שלומי. הרקטות נחתו בים ולא גרמו לנפגעים או נזק. דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות".

בהמשך לירי, סוכנות הידיעות הלבנונית המזוהה עם ציר ההתנגדות, "יוז ניוז", דיווחה מפי מקורות עיתונאיים כי מקורן של שלוש הרקטות שנורו מדרום לבנון הוא בפלגים פלסטיניים הממוקמים בלבנון ולא מטעם ארגון חזבאללה. כמו כן, מקור ביטחוני לבנוני מסר כי הירי לצפון הארץ נורו בוצע מאזור מחנה הפליטים הפלסטיני אלראשידייה. זאת ועוד, המקור הביטחוני הלבנוני מסר לאתר חדשות מקומי כי נעצר אחד החשודים שירו את הרקטות מלבנון לישראל, וציין כי החשוד נמנה עם הפלגים הפלסטיניים הפועלים בלבנון.

טמיר, כיפת ברזל, הסלמה
טיל טמיר ששוגר ממערכת כיפת ברזל לעבר רקטה מרצועת עזה