רקטות נורו לאשדוד ואשקלון: רה"מ הורד מהבמה בעת נאום • תיעוד

שתי רקטות שוגרו מהרצועה לעבר יישובי הדרום ויורטו ע"י כיפת ברזל. זאת, בעת שנתניהו השתתף בכנס פוליטי באשדוד. עיריית אשקלון הורתה לפתוח מקלטים. גנץ: "מילים גדולות מתחלפות באפס מעשים"

זמן צפייה: 04:04

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שלישי) באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. זאת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק ורה"מ הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. הסרטון שבו נראה נתניהו מתפנה מהאולם הוסר מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

ממגן דוד אדום נמסר כי נפגעת חרדה בת 46 פונתה לבית החולים אסותא באשדוד וכי אין דיווחים נוספים על נפגעים. ככל הנראה גם לא נגרם נזק. עיריית אשקלון הורתה לפתוח מקלטים ברחבי העיר. עם זאת, צה"ל הורה ליישובי הדרום לחזור לשגרה. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי הוא הג'יהאד האסלאמי ולא חמאס.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190911-0153' autoplay='0' credit='ערוץ היוטיוב ItsAHelbitz' desc='' kid='1_4rnppf38' duration='30'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2139' autoplay='0' credit='אלטכנו' desc='' kid='1_fus5zf9h' duration='11'']

בעת האזעקות, חבר הכנסת גבי אשכנזי השתתף בכנס פעילי כחול לבן באשקלון. "אני יודע מה זה מלחמה, אבל לפעמים אין ברירה. ולכן אנחנו מציעים מבצע צבאי בעזה, לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס ולמוטט את הארגון. אם ניתן לצה"ל הנחייה הוא ידע לעשות את זה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2256' autoplay='0' credit='' desc='חבר הכנסת גבי אשכנזי' kid='1_jzu43hfo' duration='55'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2247' autoplay='0' credit='אשקלונט' desc='' kid='1_9xfyf553' duration='12'']

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן היה גם הוא בכנס בחירות באשדוד. "בסיום מפגש עם פעילים באשדוד נשמעה אזעקת צבע אדום וכמו כל הנוכחים נאלצתי לעזוב את מקום האירוע. אני עדיין באשדוד ואני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור. האירוע של היום מוכיח שמדיניות נתניהו, שמשמעותה כניעה לטרור פשטה את הרגל".

Whatsapp Image 2019 09 10 At 2
ראש העיר, תומר גלאם, בהערכת מצב בחמ''ל העירוני עם נציגי המכלולים | צילום: דוברות עיריית אשקלון

נפתלי בנט, בכיר רשימת ימינה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ראש ממשלה מורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים זוהי השפלה לאומית. חמאס הפסיק לפחד מישראל. בטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים".

יו"ר כחול לבן התייחס לשיגורים בדרום במהלך כנס שערך בג'וליס: "ליבנו עם הדרום ואנחנו רואים איך בסופו של דבר המילים הגדולות מתחלפות באפס מעשים, וזה מאוד חבל. לפני הצהרות ריקות מתוכן על מה שקורה בבקעת הירדן – קודם כל אנחנו נשמור על הריבונות בדרום. לא נקבל הפרה, לא רקטה ולא עפיפון, ואנחנו מתכוונים להחזיר את הביטחון לדרום".

"אנחנו חיים במזרח התיכון ודברים מתרחשים מעכשיו לעכשיו. כשהייתי בדרך הייתי בטוח שאדבר על ההצהרה של נתניהו ורק על מה שמטריד אתכם, אבל בינתיים כבר היו לנו יריות לדרום והריצו את ראש הממשלה לבונקר, ואצלנו גבי אשכנזי עמד על הבמה והמשיך לדבר כאילו לא קרה שום דבר", הוסיף גנץ.

צה"ל מסר הבוקר כי רחפן ישראלי נפל בדרום רצועת עזה וכי האירוע מתוחקר. גורמים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" כי רחפן ישראלי זעיר הופל מזרחית לרפיח באמצעות ירי, וכי הוא נתפס על ידי חמאס.

ביום שישי נורו חמש רקטות מהרצועה לעבר ישראל, וזוהתה נפילה בשטח פתוח בשדרות. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.