נס בשדרות: רקטה פגעה בישיבה - ונבלמה על ידי קורת המבנה

הבניין ספג נזק אך התלמידים לא נפגעו. צה"ל אישר כי בוצע שיגור אחד מאזור בית חנון ברצועת עזה לעבר שטח ישראל. "שמענו צבע אדום ואז פיצוץ אדיר. זה תמיד מפחיד וזה לא יכול להימשך ככה"

זמן צפייה: 00:33

רקטה שנורתה הערב (חמישי) מרצועת עזה פגעה ישירות בישיבה בעיר שדרות, לא היו נפגעים אך נגרם נזק. זאת, לאחר שאזעקת צבע אדום הופעלה בעיר ובמועצה האזורית שער הנגב, וצה"ל מסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה. ככל הנראה, הרקטה שוגרה מאזור בית חנון שבצפון עזה. הלימודים בעוטף עזה יתקיימו מחר כרגיל.

הרקטה פגעה בקורה של המבנה, שלמעשה בלמה את הפגיעה בתלמידים שהיו בפנים. המשטרה הודיעה כי היא סיימה את הטיפול בזירת הנפילה, וכי חבלנים וידאו כי לא קיימת סכנה נוספת במקום.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190614-0000' autoplay='0' credit='' desc='אלוף פיקוד דרום במקום הנפילה' kid='1_h8ldyfpp' duration='33'']

הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בשדרות, סיפר: "ישבנו במבנה הסמוך בבית חב"ד, היינו עסוקים בשיעור תורה ובאמצע השיעור הייתה אזעקת צבע אדום, ותוך שניות פיצוץ אדיר, חזק, שהקפיץ את כולנו. רגע אחרי זה הבנו שאנחנו חיים. הטיל פגע במבנה של ישיבת ההסדר הסמוכה לבית חב"ד. היה נס גדול, יש רק נזק במבנה ואין נזק לאף אחד בגוף ובנפש". אשר פיזם, שהיה בתוך בניין הישיבה, סיפר: "היינו בשיעור שבועי, שמענו צבע אדום ואז פיצוץ אדיר, יצאנו וראינו נזק גדול במקום. זה תמיד מפחיד ,זה לא יכול להימשך ככה. חייבים להביא שקט".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190613-2312' autoplay='0' credit='' desc='הרב משה זאב פיזם, שהיה בסמוך לזירת פגיעת הרקטה' kid='1_z3b5l8m4' duration='55'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

רקטה נורתה לעבר עוטף עזה ויורטה - צה"ל תקף ברצועה

בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

מדויק יותר ולפי שם היישוב: פיקוד העורף משנה את מערך ההתרעה

תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: חדשות 13

אלון דוידי, ראש העיר שדרות: "רק מבצע צבאי רחב בעזה יפתור את הבעיה. אין טעם לתגובה שהיא לא רצינית. לא יכול להמשיך מצב כזה. היו מספר תלמידים במבנה אבל הוא ממוגן בישיבת ההסדר, צריך לחזור למבצע שיביא שקט ויםגע בראשי החמאס".

פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: דיווחים חמים מהשטח שדרות
פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: דיווחים חמים מהשטח, שדרות

הלילה, כאמור, נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים, ויורטה על ידי כיפת ברזל. בעקבות זאת מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מנהרת טרור של חמאס בדרום הרצועה. זאת, לאחר שאמש צה"ל ביטל את מרחב הדיג ברצועה, בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה לעבר יישובי העוטף.

תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
תוצאות הפגיעה הישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משלחת מצרית צפוייה להיכנס בימים הקרובים כדי לדון עם חמאס על מימוש ההבנות. בחמאס טוענים שישראל לא עומדת בהבנות שהושגו לאחר ההסלמה האחרונה, ביניהן פעימה נוספת של הכסף הקטארי שהיה אמור להיכנס בתחילת השבוע. על אף ההסלמה, הכסף צפוי להיכנס לרצועה בימים הקרובים.

כמו כן, חמאס מאיים בהפרות סדר אלימות על גדר המערכת ביום שישי הקרוב, ובישראל נערכים בכוחות מתוגברים.

רקטה שפגעה במבנה לא מאוייש בקרית גת

בכיר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אמר אתמול לאתר החדשות "אל-רד": "אנו נחושים מאוד ליישם את הבנות הרגיעה על אף מאמצי הכיבוש להערים מכשולים בנושא. אנו עוקבים יחד עם המצרים אחר כל ההתפתחויות וכן על ייצוב הבנות הרגיעה".

כזכור, אמש הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון על "סגר ימי מלא" שהוטל על הרצועה, שמשמעותו למעשה היא ביטול מרחב הדיג בעזה. זאת, בעקבות ריבוי השריפות שפרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, ובשל הפרחת בלוני נפץ אתמול לראשונה מאז הפסקת האש.

שני בלוני נפץ הופרחו אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצו מעל אחד היישובים במועצה אזורית אשכול. זאת, בפעם הראשונה מאז הפסקת האש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים. גם הפרחת בלוני התבערה מהרצועה נמשכו – כאשר פרצו שמונה שריפות בעוטף, ומתחילת השבוע היו כ-20 דליקות. ביום שלישי שוגרו תשעה בלוני תבערה לעבר יישובי הדרום, ובעקבות זאת צה"ל הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים ימיים, ובהמשך כאמור, החליט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג.

בתוך כך, אתמול, בעקבות שינויי מערך ההרתעה של פיקוד העורף, הופסק השימוש בקודים מספריים כדי לסמן היכן הופעלה אזעקת "צבע אדום". בכל פעם שתופעל ההתרעה, יופיע על המסכים שם היישוב המדויק. רע"ן התרעה, סא"ל שלומי ממן, הסביר: "אם אנשים יודעים שהאזעקה היא אליהם ספציפית, הם הרבה יותר ממושמעים. נוסף לכך, יותר אנשים, בתי חולים, תעשיות וכו' לא ייאלצו להפסיק לעבוד ויוכלו להמשיך בעסקים כרגיל".