אזעקות הופעלו במרכז ובשפלה: טיל ששוגר מתימן נפל בשטח פתוח

לראשונה מזה זמן רב הופעלו אזעקות ביישובים רבים במרכז הארץ, ומצה"ל נמסר כי טיל קרקע-קרקע חצה לשטח ישראל מכיוון תימן, התפרק ככל הנראה באוויר ונפל בשטח פתוח. 5 נפצעו קל מחבלה בדרך למרחב מוגן, שברי יירוט נפלו במודיעין ושריפה פרצה באזור המושב כפר דניאל. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בכיר בחות'ים: "זוהי רק ההתחלה בדרך שתמשיך ותסלים"

זמן צפייה: 02:52

לראשונה מזה חודשים רבים, אזעקות הופעלו בסביבות השעה 6:30 הבוקר (ראשון) ביישובים רבים בשפלה ובמרכז הארץ, בעקבות טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח ישראל מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח. לא היו נפגעים מלבד 5 אנשים שנחבלו בדרכם למרחב מוגן ונפצעו באורח קל. מצה"ל נמסר כי הטיל שוגר מתימן, והתפרק ככל הנראה באוויר. עוד נמסר כי קולות הנפץ שנשמעו מקורם במיירטים, ותוצאות ניסיונות היירוט נבדקות. מפיקוד העורף נמסר כי אין שינוי בהנחיות.

שריפה פרצה באזור המושב כפר דניאל, סמוך לרמלה, ככל הנראה בעקבות נפילות רסיסי יירוט. שריד של מיירט אותר באזור תחנת הרכבת פאתי מודיעין, ושוטרי מרחב שפלה וחבלני המשטרה מבודדים את הזירה וסורקים אחר שרידי מיירט נוספים. מרכבת ישראל נמסר כי התחנה תישאר סגורה עד להודעה חדשה. הנוסעים ברכבת מתבקשים לנסוע מתחנת מודיעין מרכז.

שברי יירוט בתחנת רכבת באזור מודיעין
שברי יירוט בתחנת רכבת באזור מודיעין | צילום: דוברות המשטרה

הדובר הצבאי של החות'ים מסר: "כוחות הטילים שלנו ביצעו פעולה צבאית מיוחדת כנגד מטרה צבאית באזור יפו תוך שימוש בטיל בליסטי חדש על-קולי אשר הצליח להגיע למטרה ויכולות ההגנה של האויב לא הצליחו ליירט אותו. הוא חצה מרחק של כ-2040 קילומטר תוך 11 דקות וחצי וגרם למצב של פחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון התפנו למקלטים בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל".

בכיר החות'ים נסר א-דין עאמר אמר לערוץ "אלערבי": "זוהי רק ההתחלה בדרך שתמשיך ותסלים, קודם כל כדי לאלץ את ישראל להפסיק את התוקפנות כנגד העם הפלסטיני ובתגובה לתוקפנות נגד ארצנו. הטיל נשלח לעבר מטרה מוגדרת, יש לנו בנק מטרות חשוב ואסטרטגי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409151320' autoplay='0' credit=' נועם מטרי / לע״מ' desc='נתניהו: "החות′ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו"' poster='' kid='1_9rp1s9un' duration='79']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה מתימן בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "אנחנו במערכה רב-זירתית מול ציר הרשע של איראן שחותר להשמדתנו. הבוקר, החות׳ים שיגרו טיל קרקע-קרקע מתימן לשטחנו. הם כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת בעניין זה, מוזמן לבקר בנמל חודיידה. כל מי שתוקף אותנו לא יחמוק מנחת זרוענו. החמאס כבר לומד זאת בפעולתנו הנחושה שתביא להשמדתו ולשחרור כל חטופינו".

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "שוב נתניהו מתקרבן כמו בכיין ופחדן. ‏אזרחי ישראל התעוררו לטילים מתימן, הצפון מופגז כל דקה, חיילי צה״ל בחזית העזתית, החטופים נמקים בשבי אבל הוא בשלו. האיש שהקים את מכונת הרעל וההסתה מתלונן בישיבת הממשלה שמצייצים נגדו. ‏אם קשה לך, תתפטר. ‏רוב מוחלט של אזרחי ישראל ישמחו מאוד".

מוקדם יותר הבוקר נמסר מיש עתיד: "סה"כ מדינה נורמלית. מדינה שמתעוררת ב6:29 מטיל קרקע מתימן. מה יש לומר. ממשלת האסון הלאומית. ימין על מלא מלא כאוס. שימו את המפתחות. לכו הביתה".

כוחות משטרה בזירה בה נפל רסיס מיירט ליד מושב דניאל, אחרי שיגור הטיל מתימן
כוחות משטרה בזירה בה נפל רסיס מיירט ליד מושב דניאל, אחרי שיגור הטיל מתימן | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

כשעה לאחר האזעקות במרכז הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ובסביבתה, וכטב"ם ששוגר מלבנון נפל במרחב מטולה. לא היו נפגעים אך נגרם נזק. בהמשך זוהו כ-40 שיגורים מלבנון לעבר יישובי הגליל והגולן, חלקם יורטו וחלקם נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים, אך פרצו שריפות בכמה מוקדים.