הירי נמשך: מאות רקטות שוגרו לעבר גוש דן, השפלה ובאר שבע

אזעקות נשמעו גם באשקלון, הוד השרון ופתח תקווה • מד"א: ילד בן 7 נפצע בינוני, שמונה נוספים נפגעו באורח קל מרסיסים • רקטות נפלו ביישוב חבל אילות שסמוך לאילת • משדר מיוחד

זמן צפייה: 04:12

מבצע שומר החומות: מאות רקטות משוגרות לאורך היום (חמישי) מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקות עולות ויורדות נשמעו בגוש דן, השפלה, באר שבע וביישובי העוטף. ביישוב חבל אילות שליד אילת, עדכנו כי רקטה שנורתה מהרצועה התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה - ולכן לא הופעלה אזעקה. כיפת ברזל ביצעה לפחות עשרה יירוטים. בתוך כך, תושבים בעוטף עזה הונחו לנתק מצלמות אבטחה בבתים ובעסקים מחשש שחמאס פורץ אליהן ואוסף מודיעין ולהישאר בתוך המרחבים המוגנים.

בהמשך למטח לעבר הארץ, ארגון מד"א מסר כי העניק טיפול רפואי ל-19 נפגעים, בהם ילד בן 7 שנפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן והוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר. בנוסף, במועצה האזורית לכיש חובשים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות ואישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה. מנגד, משרד הבריאות ברצועה טוען כי מתחילת ההסלמה 87 פלסטינים נהרגו, ביניהם 18 ילדים ושמונה נשים. על פי הודעת המשרד, 530 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.

11pgeb
מטחים לעבר תל אביב | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל אירועי האלימות: צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים

נמשך הירי למרכז: שני פצועים בינוני ו-6 קל מרקטה בפתח תקווה

התפרעויות קשות בערים המעורבות: עשרות נפצעו, 374 נעצרו

11pgeb
מטחים לעבר תל אביב | צילום: חדשות 13

ארגון חמאס לקח אחריות על הירי, ומסר: "בהוראת המפקד מוחמד דף, שיגרנו לעבר שדה התעופה רמון ליד אילת את הטילים 'עיאש', בטווח של יותר מ-250 קילומטרים עם כוח ההרס הגדול ביותר, זאת למען מסגד אל-אקצא וכחלק מהנקמה שלנו על חיסול בכירינו, המהנדסים הגיבורים". לאחר המטח לעבר המרכז מסר ארגון הטרור: "לירות על תל אביב - קל יותר מלשתות מים".

הדובר הסביר כי הארגון החליט להכניס את הטיל "עיאש" לשימוש על מנת שישראל תבין כי "כל שדות התעופה של וכל נקודה מצפון פלסטין ודרומה, נמצאת בטווח הטילים שלנו", כלשונו. "זה נשק ההרתעה שיעוף בשמי פלסטין לעבר כל מטרה שאותה נקבע". בעקבות ניסיונות הפגיעה בשדות התעופה,חברות תעופה ישראליות יורשו להפעיל שתי טיסות ביום לאילת.

רקטה שנפלה בעוטף עזה
רקטה שנפלה בעוטף עזה | צילום: קינן הינדי

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בסוללת כיפת ברזל באזור המרכז. "צה''ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס תוך כדי הגנה על אזרחינו", אמר נתניהו. "זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל".

ישי לוי, רקטה, מטח, תל אביב
חלק מהרקטה שנפלה בתל אביב, ליד ביתו של הזמר ישי לוי | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק