רה"מ בגבול הצפון: "ערוכים לפעולה עצימה בצפון"

נתניהו נפגש הכוחות שנאבקו בלהבות - ושיגר מסר מאים לחיזבאללה: "אתמול האדמה בערה פה, אבל גם בלבנון. מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים - טועה טעות גדולה". ראש העיר לא עודכן בסיור, ותקף את נתניהו: "הכל הצגה. עושה פוליטיקה קטנה"

זמן צפייה: 03:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר (רביעי) בקריית שמונה, ביום שאחרי שריפות הענק שפרצו באזור. בשיחה שקיים עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות שנאבקו בלהבות, הוא שיגר מסר מאיים לחיזבאללה ברקע ההסלמה: "אתמול האדמה בערה פה אבל גם בלבנון. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון".בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר היום גיוס של 350 אלף חיילי מילואים עד סוף אוגוסט. יצוין כי החלטה דומה עברה שלוש פעמים במהלך המלחמה, ועד כה ניתן היה לגייס עד 300 אלף. עם זאת, בצה"ל הבהירו כי המהלך מגיע בשל התארכות הפעולה ברפיח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה
נתניהו בקריית שמונה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

במהלך הסיור הגיע נתניהו למחנה "גיבור" שבעיר, שניזוק קשות מירי של חיזבאללה וקיבל סקירה ממפקד חטיבה 769, אל"מ אברהם מרציאנו, וממפקד מכלול עורף בפיקוד הצפון, תת-אלוף במיל' אלון פרידמן, "על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנה יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון כנגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון".

"בתחילת המלחמה אמרנו שנחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה", אמר נתניהו. "מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים - טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת נחזיר את הביטחון לצפון".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד סייר גם כן בגבול הצפון - ואמר כי "מה שנשרף פה זו גם ההרתעה הישראלית, הכבוד הישראלי והרעיון שמישהו מנהל את המדינה. הממשלה המופקרת בתולדות המדינה הפקירה את הצפון. חיים שלמים שבנו פה תושבי הצפון, נשרפו וננטשו. בזמן שהשריפות השתוללו פה בן גביר היה בהופעה בבריכת הסולטן. נתניהו היה פה הבוקר לחמש דקות, הצטלם והלך. השאירו את התושבים לבד. אין ביטחון, אין ניהול, אין פעולה מדינית ואין פעולה צבאית שנועדו להחזיר את הצפון לידינו. מדינת ישראל ננטשה. חייבים להחליף את הממשלה".

בחר להישאר בעיר ולהילחם על עתידה. אביחי שטרן
בחר להישאר בעיר ולהילחם על עתידה. אביחי שטרן | צילום: חדשות עשר

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן הביע תרעומת על כך שנתניהו לא פגש בו בביקור: "לתושבי קריית שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה. אם רה"מ היה באמת מבקש ורוצה להוביל שינוי בקריית שמונה הוא היה חייב את ראש העיר לצידו, יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות. הוא היה חייב להפגש עם אלו שמתפעלים את העיר יום יום, אלו שדואגים לטפל באלפי תושבי קריית שמונה שפונו למעל 460 ישובים ברחבי הארץ".

עוד אמר: "לצערי, בשביל הממשלה הזו - הכל הצגה. פייק של אכפתיות. פייק של ביטחון פייק של עשייה. רה"מ הגיע ל"סיור" רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי. הצפון בוער וראש הממשלה עושה פוליטיקה קטנה. כציוני, כישראלי, כאיש ליכוד בהווה, כתושב קריית שמונה וכראש העיר קריית שמונה - אני כואב את הפוליטיקה שלנו".

לשכת נתניהו השיבה: "לא תואמו לראש הממשלה פגישות אזרחיות, לרבות לא עם ראש עיריית קריית שמונה. לסיור לא הוזמנו גורמים אזרחיים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בצפון, לרבות עם ראש העיר קריית שמונה".

השר ארבל מש"ס מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה: "החלטת צוות הלשכה למדר את ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן מהסיור בעיר מעידה על שיקול דעת לקוי וחוסר ממלכתיות בזמן מלחמה. מצופה מראש הממשלה להתנער מהתנהלותם השגויה".

השר בני גנץ התייחס לכך שנתניהו לא עדכן את שטרן בביקור: "ראש הממשלה לא יכול להגיע לביקור בעיר שבתיה מופגזים ותושביה מפונים, בלי ראש העיר שמייצג אותם. אי אפשר לעשות שיקולים פוליטיים בזמן מלחמה. אני קורא לו להתקשר עכשיו לראש העיר, להתנצל ולהזמין אותו לפגישה במשרדו יחד עם כל חברי מועצת העיר, כדי לשמוע את קולם של כל תושבי העיר".