מאות בכירי מערכת הביטחון לשעבר תומכים ברמטכ"ל: "עומדים מאחוריך"

למעלה מ-500 בכירי עבר במערכת הביטחון ובשירות החוץ, בהם שלושה ראשי מוסד בדימוס, חתמו על המכתב של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", והביעו את תמיכתם ברא"ל הרצי הלוי לאור המתקפות נגדו מתוך הקואליציה. "משוכנעים שביכולתך ללכד את השורות בכל יחידות צה"ל ולתת מענה ראוי לכל אתגר"

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעל 500 בכירי עבר והווה במערכות הביטחון חתומים על מכתב שנשלח היום (חמישי) לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביוזמת תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, ובו הם מביעים בו תמיכה - זאת על רקע המתקפות האחרונות של שרים בקואליציה נגד הרמטכ"ל, בעקבות תופעת אי ההתייצבות של משרתי מילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית.

"אנו, בכירי עבר במערכות הביטחון ושרות החוץ של מדינת ישראל, שרתנו, וחלקנו משרתים גם כיום, אלפי שנות שרות במצטבר, תוך תשלום בדם ואובדן חברים", כתבו בפתח מכתבם, "אנו, כמו רובם של אזרחי ישראל, עומדים מאחוריך ונעשה ככל יכולתנו לגבות אותך אל מול הרוחות הרעות. כולנו מעריכים את פועלך ומנהיגותך, רואים ומשוכנעים שביכולתך יחד עם חברי המטה הכללי, ללכד את השורות בכל יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים ולתת מענה ראוי לכל אתגר".

"אנו ערים לתנאים הקשים שבהם אתה וצה"ל פועלים, מול איומים רצופים ומגוונים מבית ומחוץ, באווירה הציבורית הכמעט בלתי אפשרית", הוסיפו, "הפעלת הצבא והכנתו ליום פקודה במציאות של פלגנות והסתה, כשפוליטיקאים ועסקנים חסרי אחריות משתלחים בך באלופי המטכ"ל, במתנדבים ובצה"ל כולו מדי יום ביומו, תוך שהם מסירים מעצמם כל אחריות למשבר הגדול שלא היה כמותו מאז קום המדינה".

בנימין נתניהו והרצי הלוי
רה''מ בנימין נתניהו והרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נכתב: "הדרג המדיני הבכיר ביותר לא רק שנמנע מלתת גיבוי ראוי, אלא אף מחולל את ההסתה ועומד מאחורי ההשתלחות חסרת הרסן. התנהגות זו כלפיך אישית וכלפי צה"ל, היא זו שמהווה פגיעה קשה בכוח ההרתעה של ישראל, מגבירה את האיום בעימות הצבאי רב-זירתי, מערערת את ערך "צבא העם" ופוגעת באמון החיילים, במפקדיהם ובאחדות הפיקוד".

"אנו, כמו רובם של אזרחי ישראל, עומדים מאחוריך ונעשה ככל יכולתנו לגבות אותך אל מול הרוחות הרעות. אנו כולנו מעריכים את פועלך ומנהיגותך, רואים ומשוכנעים שביכולתך יחד עם חברי המטה הכללי, ללכד את השורות בכל יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים ולתת מענה ראוי לכל אתגר".

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראש המוסד לשעבר שבתי שביט
ראש המוסד לשעבר שבתי שביט | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בין החתומים על המכתב: ראשי המוסד לשעבר תמיר פרדו, דני יתום ושבתי שביט, ראש השב"כ לשעבר אלוף במיל' עמי אילון, השר לשעבר אלוף במיל' מתן וילנאי, אלוף במיל' איל בן ראובן, השר לשעבר תא"ל במיל' נחמן שי והשר לשעבר תא"ל במיל' אפרים סנה.

השר לשעבר מתן וילנאי
השר לשעבר מתן וילנאי, יו''ר ''מפקדים למען ביטחון ישראל'' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מסרו הודעה משותפת לאור המתקפות מתוך הקואליציה על בכירי מערכת הביטחון: "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עובדים בשיתוף פעולה הדוק ונותנים גיבוי מלא לרמטכ"ל ולקציני צה"ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה. ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה״ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".

רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט
רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגיבוי של נתניהו וגלנט לרמטכ"ל הגיע אחרי שהשר דוד אמסלם אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "יש מרד בתוך צה"ל" וכי "בכל צבא רגיל מטפלים במורדים כמו שצריך לטפל במורדים". הוא הוסיף כי לדעתו, "אהרן ברק, אהוד ברק ודן חלוץ צריכים לשבת בכלא על חתרנות והמרדה ולהינמק שם עד סוף ימיהם".

עוד אמר אמסלם כי "אין מדינה דמוקרטית שבה היה מרד בתוך הצבא, הלכה למעשה, כפי שקורה בצה"ל היום. יהיו לכך השלכות עתידיות על המדינה, ללא ספק. הדבר הזה ייכנס לדפי ההיסטוריה תחת שמותיהם של הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר". השר הוסיף ותקף: "נניח ש-100% מהטייסים לא רוצים לטוס, נסראללה עושה את החשבון - ומתחילים לעוף טילים על תל אביב. זה תפקידם של הרמטכ"ל מפקד חיל האוויר לטפל בדבר הזה".

השר דוד אמסלם
השר דוד אמסלם | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דבריו של אמסלם הגיעו אחרי שבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף פוסט התוקף הרמטכ"ל - אך לאחר זמן קצר מחק אותו. בפוסט, שנכתבה על ידי פעיל הליכוד ארז תדמור, "מואשם" הרמטכ"ל בטיפול כושל במשרתי מילואים שמסרבים להתייצב לשירות בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית: "צה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח".

עוד נכתב: "כעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, הוא מנסה לגלגל את האחריות לממשלה". עוד הומלץ לרמטכ"ל: "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים. "במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה, מר הלוי, תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".