"יד ימינו של ברגותי" מת מסרטן בביה"ח; הפלסטינים: "רשלנות"

נאצר אבו חמיד היה ממקימי גדודי חללי אל-אקצא, ועקבות מותו נוצרה מתיחות בבתי הסוהר הביטחוניים. חמאס: "הפשע הזה צריך להיענות בהסלמה אמיתית בבתי הסוהר של הכיבוש"

זמן צפייה: 00:19

המחבל נאצר אבו חמיד מת הלילה (שלישי) ממחלה סופנית בעת שהיה מאושפז בבית החולים אסף הרופא. הפלסטינים מאשימים את ישראל בהזנחה רפואית שהביאה למותו ומדווחים על מתיחות בבתי הסוהר הביטחוניים. בעקבות זאת, קריאות לשביתה כללית באזור רמאללה ובשטחי יהודה ושומרון. בצעד חריג, ישראל אפשרה למשפחתו לבקר אותו בלילה בבית החולים.

אבו חמיד בן ה-51  ריצה יותר מ-20 שנה בכלא הישראלי לאחר שנידון ל-7 מאסרי עולם, בעקבות הרשעתו ברצח בני הזוג בנימין זאב וטליה כהנא בפיגוע ליד עופרה. הוא היה ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ונחשב ליד ימינו של מרואן ברגותי. טרם כניסתו לכלא הוא הואשם ביותר מ-10 סעיפים - בהם הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, רצח גד רג'ואן בעטרות ומעורבות בפיגוע ב"סי-פוד מרקט" בתל אביב.

נאסר אבו חמיד בתחילת האינתיפאדה השנייה
נאסר אבו חמיד בתחילת האינתיפאדה השנייה

בחמאס הגיבו על מותו של אבו חמיד ואמרו כי "הפשע הזה צריך להיענות בהסלמה אמיתית בבתי הסוהר של הכיבוש כדי לעצור את ההזנחה הרפואית הנפשעת".

משירות בתי הסוהר נמסר כי "אסיר ביטחוני, חולה סופני, שאושפז במרכז הרפואי שמיר מת היום. האסיר טופל באופן הדוק ושוטף על ידי גורמי הרפואה של שב"ס וגורמים חיצוניים. האסיר, יליד 1971, רווק, תושב יהודה ושומרון, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד וניסיון לרצח. זהו מאסרו הרביעי. הודעה נמסרה למשפחתו. כבכל מקרה מסוג זה, האירוע ייבדק".