מאסר לחיילים שהתעללו בפלסטיני: "העלו לג'יפ, הכו ותיאמו גרסאות"

השלושה, יחד עם חייל נוסף, העלו פלסטיני לג'יפ ונסעו עמו למקום מרוחק: "במהלך הנסיעה ולאחריה הופעלה אלימות כלפיו, ולאחר מכן הותירו החיילים את הפלסטיני במקום שאליו נלקח". הם הסתירו את פרטי האירוע ממפקדיהם כדי למנוע חקירה ותיאמו גרסאות. בית הדין הצבאי גזר עליהם עונשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה בדרגה

לוחמי צה"ל. ארכיון
לוחמי צה"ל. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

בית הדין הצבאי גזר היום (רביעי) את דינם של שלושה חיילים בדרגת סמל-ראשון שהורשעו בתקיפה והתעללות בפלסטיני - והשית עליהם עונשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה בדרגה. שני חיילים הורשעו בעבירת התעללות בפלסטיני, בצוותא עם חיילים נוספים, וחייל נוסף הורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות. שלושת החיילים הורשעו גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט בצוותא. כתבי האישום נגד החיילים הוגשו לאחר חקירת מצ"ח. כתב אישום נגד חייל רביעי הוגש גם כן - והוא עדיין שוהה במעצר.

על-פי כתבי האישום, שלושת החיילים, יחד עם חייל נוסף, העלו פלסטיני לג'יפ צבאי, ונסעו עמו למקום מרוחק. "במהלך הנסיעה ולאחריה הופעלה אלימות כלפי נפגע העבירה, ולאחר מכן הותירו החיילים את נפגע העבירה במקום המרוחק שאליו נלקח", נמסר. "החיילים הסתירו את פרטי האירוע ממפקדיהם, בניסיון למנוע את פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם ביחס לפרטיו במטרה לשבש את החקירה.

בתי הדין הצבאיים, בית דין צבאי
בין דין צבאי | צילום: חדשות 13

"בית הדין הצבאי כיבד את הסדרי הטיעון שהושגו בין הצדדים, וגזר על שני החיילים שהורשעו בעבירת התעללות עונש של 60 ימי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי. על החייל שהורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות נגזר עונש של 40 ימי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי. בהסדרי הטיעון, הובאו בחשבון שיקולים ראייתיים שונים אשר משקפים את חלקו של כל אחד מן החיילים במעשים. עניינו של החייל הרביעי, הנאשם בעבירות של תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים ועבירות נוספות, עודנו מתנהל בפני בית הדין הצבאי ומעצרו הוארך עד ל-30 במאי 2023".