דיווח פלסטיני: בכיר ב"גוב האריות" חוסל בפיצוץ בשכם

התקשורת הפלסטינית דיווחה כי ישראל חיסלה את תאמר אל-כילאני, אחד מבכירי כנופיית הטרור שנטלה אחריות על כמה פיגועים בתקופה האחרונה בשטחים. לפי הדיווחים, הוא נהרג לאחר שהופעל מטען נפץ באופנוע חונה בעיר • תיעוד

זמן צפייה: 02:34

התקשורת הפלסטינית דיווחה הבוקר (ראשון) כי ישראל חיסלה הלילה במהלך פעילות בעיר שכם את אחד מבכירי קבוצת הטרור "גוב האריות", תאמר אל-כילאני. כזכור, הקבוצה "גוב האריות" היא זו שנטלה אחריות על מרבית פיגועי הירי והדריסה בתקופה האחרונה בשטחי יהודה ושומרון ובירושלים.

לפי אותם דיווחים, אל-כילאני חוסל באמצעות הפעלת מטען נפץ שהוטמן באופנוע חונה או על ידו בעיר העתיקה של שכם. המחבל חלף על יד האופנוע הממולכד, שהתפוצץ והוא חוסל. בדיווחים השונים נטען כי המטען, שגרם לפיצוץ הקטלני, הופעל מרחוק.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210230635' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי החיסול' poster='' kid='1_q47u046p' duration='']

בתיעוד שהקבוצה הפיצה הבוקר ברשתות החברתיות, ניתן לראות פלסטיני מחנה את האופנוע הממולכד בעיר העתיקה של שכם כמה שעות או ימים קודם לכן. לטענת קבוצת "גוב האריות", אותו אדם נשלח בידי ישראל, הוא "משתף פעולה" עמה, ועובד עבור המודיעין הישראלי.

לאחר מותו הבוקר, הקבוצה פרסמה הודעה: "אנו מבכים את מותו של אחד מהלוחמים האמיצים ביותר של הקבוצה - השהיד הגיבור תאמר אל-כילאני". בהמשך, הם אף איימו בנקמה על ישראל. אם הדיווחים הללו לבסוף יתבררו כנכונים, זוהי עדות לחזרתה של ישראל למדיניות החיסולים הממוקדים ביו"ש, דבר שלא נעשה מאז האינתיפאדה השנייה.

תאמר אל-כילאני היה המשלח המרכזי של המחבל שנתפס בכיכר השעון ביפו, והוא הוציא לפועל שורת פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל בצפון יהודה ושומרון. יודגש כי בישראל כמו גם במערכת הביטחון לא התייחסו למאורעות הללו ולא לקחו אחריות על הפעולה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1210222049' autoplay='0' credit='' desc='ללא שיוך אירגוני והיררכיה: "גוב האריות" מובילה את גל הטרור | כתבתו של חזי סימנטוב' poster='' kid='1_dlnhuych' duration='']

למעשה, הרעיון מאחורי אותה מדיניות חיסולים היא להגביר את הלחץ על הארגון ולחסל את ראשיו. בהתחלה חשבו הפלסטינים שמדובר באיזושהי תאונת עבודה או לחלופין התפוצצות מטען שנשא עליו אל-כילאני. רק לאחר כמה שעות, ב"גוב האריות" הבינו שמדובר בחיסול ממוקד.

יצוין כי ברקע החיסול, במהלך הימים האחרונים, נמשכו העימותים האלימים ברחבי יהודה ושומרון בין חיילי צה"ל לפלסטינים. בתוך כך, גם בירושלים וגם באיו"ש השטח ממשיך "לבעור". בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. אתמול בצהריים שוטר ניטרל מחבל בן 16, מוחמד ראג'ב אבו קטיש, שדקר צעיר בשנות ה-20 לחייו ופצע אותו קשה בירושלים.