המתגייסות הדתיות לרב: "פגעת בנו, צה"ל זה המקום שלנו"

8 בנות המכינה הקדם צבאית, דתיות העומדות בפני גיוס, שיגרו מכתב כועס לרב לוינשטין על דבריו נגד גיוס נשים לצה"ל

בנות המכינה החתומות על המכתב

בעוד דבריו של הרב לוינשטיין על גיוס נשים לצה"ל ממשיכים לעורר סערה, גם הבנות הצפויות להתגייס בקרוב לא נשארות חייבות. בנות מכינת 'מיתרים לכיש' המשותפת לתלמידים ותלמידות דתיים וחילוניים, שיגרו אמש (רביעי) מכתב לרב לוינשטיין, בו התלוננו על סגנון דיבורו. "כאב עז חדר מהאוזניים עמוק אל תוך הנפש - מדבריך, אנחנו פגועות ממך", כתבו הנערות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתבן הבהירו הבנות הדתיות הצפויות להתגייס בקרוב, חלקן לתפקיד קרבי, כי דבריו פגעו בהן באופן אישי. "כולנו נתגייס בקרוב לצה"ל, חלקנו ילכו לקורס חובלים, אחרות להדרכת חי"ר, לחיל החינוך לתפקידי מודיעין ולתפקידים נוספים משמעותיים בצה"ל", כתבו במכתב. "צה"ל זהו המקום הנכון בשבילנו, אנחנו יודעות. אנחנו מכירות את עצמנו טוב יותר ממך. אנחנו לא נתבלבל, נשתחרר מצה"ל יהודיות דתיות ואת זה אנחנו מבטיחות לעצמנו, לא לך."

עוד הוסיפו הבנות כי "הלבנת את פנינו ברבים כשאמרת מול מאות אנשים שאפילו לא מכירים אותנו, שאף אחד לא יתחתן איתנו בעתיד, אל פנינו שלנו כיוונת את הדברים שלך. אנחנו מאמינות בהידברות, אנחנו מזמינות אותך להדברות, לצאת נגדנו ולהכפיש את שמנו מול תלמידיך מבלי להכיר אותנו ולשמוע את דעתנו זו לא הידברות".

לא מתנצל. הרב לוינשטיין
לא מתנצל. הרב לוינשטיין

"זו פגיעה חמורה בערכים של צה"ל"

מנכ"לית ארגון מיתרים, ד"ר רנית בודאי היימן, אמרה כי הארגון גאה בתלמידות המכינה. "המכיניסטים והמכינסטיות בחרו לשרת בצה"ל מתוך תחושת שליחות להגנה על מדינתנו הקדושה, לאור ערך 'כלל ישראל' ושואפים לקדש שם שמיים בשרותם", אמרה. "המכינה מספקת לתלמידות ולתלמידים כלים חשובים לשמירה על אורח חייהם הדתי והוציאה מקרבה מאות בוגרות במהלך השנים, חלקם אפילו התחזקו בדתם במהלך השרות".

אתמול בריאיון בלעדי לחדשות 2, התנצל הרב לוינשטיין על הסגנון בו בחר להשמיע את דבריו, אך לא על התוכן. "חדרה לתוך צה"ל תפיסה פמיניסטית לא פשוטה", טען. "לא חוזר בי במילה אחת מהשקפת העולם שלי".  הרב לוינשטיין, העומד בראש הישיבה הקדם צבאית בעלי הסביר כי הדברים שאמר בנוגע לשילוב נשים בתפקידי לחימה נאמרו בסערת רגשות. "בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק שחדר גם לתוך צה"ל, תפיסה פמיניסטית לא פשוטה שלא עולה בקנה אחד עם ערכי ההלכה", הסביר הרב.

בתגובה לדברים אמר שר הביטחון ליברמן כי בכוונת משרדו לדרוש ממשרד החינוך להפסיק לתקצב את המכינה בעלי. "צריך להבין ששירות בנות בצה"ל זה דבר שנהוג מיום הקמת מדינת ישראל", אמר השר בריאיון בגל"צ. "מה שאמר הרב לוינשטיין זו פגיעה חמורה במסורת של צה"ל בערכים של צה"ל, וזה לא מתקבל על דעת שמישהו שפוגע בערכים יהיה גם מחנך של נערים שעתידים לשרת בצה"ל. לא נאפשר פגיעה בבנות ישראל".