צבע אדום נשמע בשדרות: אזעקה הופעלה בשל ירי קליעים

אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר ובקיבוצים הקרובים אליה, אולם זמן קצר לאחר מכן דווח כי לא היה ירי רקטה ולכן לא היה יירוט, אלא שהאזעקה הופעלה בשל ירי קליעים מכיוון הרצועה. התושבים דיווחו על קולות נפץ, בת 30 לקתה בחרדה

זמן צפייה: 01:36

אזעקת צבע אדום נשמעה היום (ראשון) בשדרות ובקיבוצים בסביבתה, וזמן קצר לאחר מכן נמסר כי מדובר באזעקה שהופעלה בשל ירי קליעים, ולא ירי רקטי, מתוך רצועת עזה. על פי מדיניות היירוט לא שוגרו מיירטים, כך נמסר מדובר צה"ל. תושבים דיווחו כי שמעו קולות נפץ. ממד"א נמסר כי לא התקבלו פניות על נפגעים בעקבות האזעקה, מלבד בת 30 שלקתה בחרדה.

האזעקה, על אף שהייתה שווא, מתווספת לתקופה מתוחה בעוטף עזה, לאחר שאתמול הופעלה מערכת כיפת ברזל כשתחילה החשד היה כי היא יירטה כלי טיס בשטח הרצועה, אך תחקיר ראשוני העלה כי ככל הנראה המערכת הופעלה בטעות. התושבים דיווחו על הדי פיצוצים.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה הלילה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה בחמישי בלילה | צילום: מוחמד אשתייה, פלאש 90

בליל חמישי שעבר צה"ל תקף מטרות ואתרי התעצמות והתחמשות של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי רקטה יום לפני. בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר כמה יעדי חמאס ברצועה, ו-7 דקות לאחר מכן הגיעה התגובה - כאשר אזעקה נוספת נשמעה בשדרות, ורקטה אחת נורתה מהרצועה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.