הרמטכ"ל כוכבי הורה: "להיערך לשומר החומות 2"

כוכבי, שנמצא בתל אביב לצדם של לוחמי סיירת נח"ל שנפרסו כחלק מההיערכות הביטחונית, אמר כי "צה"ל נערך לאפשרות של חודש ויותר בכוננות גבוהה". במקביל, מפרטים חדשים אודות חיסול חוליית המחבלים בסופ"ש עולה כי חבר החולייה ירה 52 קליעים לעבר עמדת צה"ל בג'נין בטרם תכננו להוציא לפועל את הפיגוע

זמן צפייה: 02:27

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שנמצא הערב (ראשון) בתל אביב לצידם של לוחמי צה"ל שנפרסו בעיר, אמר למפקדים כי על צה"ל להיערך לאפשרות של חודש ויותר של כוננות גבוהה, ולהיערך למבצע "שומר החומות 2". לדברי כוכבי, ייתכן שיהיה ירי מצד הג'יהאד האסלאמי בעזה עקב חיסול חוליית המחבלים.

בתוך כך, לפני חיסולם של שלושת המחבלים על ידי יחידת ימ"מ אתמול בלילה, פרטים חדשים חושפים כי אחד מחברי החולייה שתככנה לבצע פיגוע ירה 52 קליעים לעבר עמדה צבאית בג'נין, וברח. עוד עולה כי חוליית המחבלים הייתה במעקב של גורמי הביטחון כמה שבועות טרם תכננו לבצע פיגוע.

רכב מחבלי הג'יהאד
רכב מחבלי הגיהאד

הקליעים שנמצאו בזירה בג'נין
הקליעים שנמצאו בזירה בג'נין

כמו כן, ב-1 בלילה של יום שישי, החולייה עשתה את דרכה ממחנה הפליטים ג'נין לעבר ישראל. זמן קצר לאחר מכן, כוחות ימ"מ ושב"כ תפסו את המחבלים כשהם מסוערבים, חסמו את רכבם ונגחו אותם עד לכדי עצירה. לאר מכן הצליחו המחבלים לעקוף את רכב הביטחון הישראלי ונמלטו, ואז עשו פרסה וחזרו כדי כדי להלחם בכוחות הביטחון הישראלים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0304222024' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_reypy71p' duration='113']

עוד עולה מהפרטים כי המחבלים פתחו ראשונים בירי, במהלכו נפצעו 4 לוחמי ימ"מ, בהם סנ"צ ש' שנפגע מכדור שחדר דרך האפוד שלו ופגע בחזהו. בהמשך, כוח של סיירת גולני הוקפץ לזירה ופינה את הנפגעים, ובמקביל תפסו את רכבם של המחבלים ואת גופותיהם. בד בבד, המחבל הרביעיתכנן להגיע לישראל מג'נין באמצעות טרמפים, אלא שכוח דובדבן פשט על ביתו של המחבל ועצרו אותו.