מת בכיר בג'יהאד האסלאמי ששבת רעב, 3 רקטות שוגרו לעוטף עזה

ח'דר עדנאן, בן 45 ומבכירי הג'יהאד האיסלאמי, מת בתא מעצרו בכלא ניצן לאחר ששבת רעב במשך 86 יום. עדנאן סירב לקבל טיפול רפואי או להיבדק. שלוש רקטות שוגרו בתגובה לעבר עוטף עזה ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים

זמן צפייה: 03:16

השייח ח'דר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האסלאמי, מת הבוקר (שלישי) בתא מעצרו בכלא ניצן לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. עדנאן בן ה-45 הוא תושב ג'נין ונכלא פעמים רבות בישראל. הוא מוכר בציבור הפלסטיני בעיקר בשל שביתות הרעב אותן קיים בכל פעם שנכלא במחאה על מעצריו. במקביל, 3 רקטות שוגרו הבוקר לעבר עוטף עזה ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.

עדנאן היה עצור מנהלי, נעצר בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה, וזוהי הפעם העשירית בה נכלא בישראל. הוא נעצר לאחרונה בפברואר ושבת רעב מאז. הוא סירב לקבל טיפול רפואי או לעבור בדיקות. בג'יהאד האסלאמי הזהירו בעבר מספר פעמים כי ישראל "תישא באחריות" במידה ועדנאן ימות כתוצאה משביתת הרעב שלו.

חאדר עדנאן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה. זוהו שלושה שיגורים משטח עזה לעבר ישראל, אשר נפלו בשטח פתוח. אין הנחיות מיוחדות לתושבים - הלימודים הבוקר מתקיימים כרגיל.

ג'יהאד האסלאמי הגיבו הבוקר וכתבו כי "השייח ח'דר עדנאן מת כשאהיד כתוצאה מפשע שישראל נושאת באחריות המלאה לו. הכיבוש ביצע כנגדו את הפשעים המכוערים ביותר והוא ישלם את מחיר פשעים אלו".

העיתון הפלסטיני "אל קודס" דיווח כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי העלתה כוננות וגייסה את כל פעיליה בעקבות מותו של האסיר. על פי הדיווח, הגיוס חל על כל היחידות של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. כמו כן, הוחלט לבטל נסיעה של חברי הלשכה המדינית של הארגון אל מחוץ לרצועת עזה כדי לקיים ישיבה ראשונה של הלשכה המדינית של התנועה לאחר הבחירות הפנימיות שהתקיימו בה לאחרונה.

חאדר עדנאן
חאדר עדנאן | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

דובר תנועת הפת"ח הגיב למותו של עדנאן: "אנו מבכים את מותו של ח'דר עדנאן שנפל כבול בשנאת הכיבוש וממשלת נתניהו ובן גביר -  עליהם לשאת בהשלכות פשע הרצח המכוון אותו ביצעה הנהלת בתי הכלא הציוני. אנו קוראים לקהילייה הבינלאומית לפעול באופן מיידי על מנת לספק הגנה לאסירים בתוך בתי הכלא של המוות".

בעבר התראיין עדנאן לתקשורת הישראלית מספר פעמים. ב-2012 שבת רעב במשך 66 ימים, הוביל אסירים פלסטיניים רבים להצטרף אליו ולבסוף הגיעו עורכי דינו להסכם והוא שוחרר מהמעצר המנהלי. בריאיון אמר: "אני מודה לאלה שעצרו אותי, בגלל שניתנה לי הזדמנות לעשות משהו שהיה קשה לי לעשות כאן. לא יצא להם הרבה ממעצרי".

Whatsapp Image 2023 05 02 At 0
הפגנות לשחרור חאדר עדנאן, בשנת 2012 | צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90