שלוש שנים בכלא ללוחם צה"ל שהרג בשוגג את חברו

בית הדין הצבאי גזר את עונשו של טוראי שהורשע בהריגתו של רב"ט ברוך כברתה בינואר השנה. ולצד המאסר בפועל, הוא יפצה את משפחת ההרוג. דובר צה"ל: "העונש מבטא החמרה ביחס לרמות הענישה הנהוגות, לאור החומרה של אירועים מסוג זה"

רב"ט ברוך כברתה שנהרג מפליטת כדור בבסיס
רב"ט ברוך כברתה שנהרג מפליטת כדור בבסיס | צילום: דובר צה"ל

בית הדין הצבאי "נווה צדק" שבבית ליד גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר בפועל על לוחם שהורשע בהריגה בקלות דעת של רב"ט ברוך כברתה בחודש ינואר השנה. הלוחם הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט. בית הדין קיבל את הסדר הטיעון שהציגו הצדדים וקבע כי הלוחם ישלם פיצויים למשפחת המנוח.

על-פי כתב האישום, הנאשם נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים, ונטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שנצרת הנשק במצב "בודדת", וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור, שפגע בכברתה וגרם למותו הטראגי. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר.

Gjpxwx
רב-טוראי ברוך כברתה | צילום: פייסבוק

מדובר צה"ל נמסר: "העונש שהוטל על החייל מבטא החמרה ביחס לרמות הענישה הנהוגות, ומשקף את החומרה הגלומה באירועים מסוג זה. צה"ל ימשיך לפעול למיגורם של מקרים אלה ולמיצוי הדין בעבירות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת כברתה וימשיך ללוותה".